Pazar 09.10.2016 00:00

Antalya’yı anlatacak hikayeler ve aralarından seçim yapacak jüri belli oldu

Üretilmiş eserleri sinemaseverler ve sektörle buluşturmakla kalmayıp yeni üretimleri de hem sayısal hem de nitelik olarak artırmayı amaçlayan ve Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen Uluslararası Antalya Film Festivali, bu amaçla senaryo aşamasındaki bir projeye 100 bin TL destek sağlıyor.

SÜMER TİLMAÇ ANTALYA FİLM DESTEK FONU: ANTALYA'YI ANLATACAK HİKAYELER VE ARALARINDAN SEÇİM YAPACAK JÜRİ BELLİ OLDU

Türkiye'nin sinema alanındaki doğal plato adresi olan Antalya'nın marka değerine katkıda bulunmayı, Antalya'daki film üretimini arttırmayı amaçlayan ve geçen yıl başlatılan Antalya Film Destek Fonu; Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel tarafından yapılan bir öneri ile bundan sonra; yaşadığı dönem boyunca bir Antalya sevdalısı olarak tanınan; Sümer Tilmaç'ın adı ile anılacak. Destek Fonu, çekimlerinin en az üçte biri Antalya'da geçecek olan uzun metrajlı film senaryolarını değerlendirmeye alıyor.

Bu yıl Sümer Tilmaç Antalya Film Destek Fonu Ödülü için başvuran 40 senaryo arasından 6'sı; yönetmen NİSAN AKMAN, yapımcı - yönetmen ATALAY TAŞDİKEN ve yapımcı DİLOY GÜLÜN'den oluşan jüri tarafından değerlendirilecek.

Ön seçici kurul tarafından yapılan değerlendirme ile seçilen 6 proje:

AV: Yapımcı: Tolga Topçu, Emre Akay – Senarist: Emre Akay, Deniz Cuylan -Yönetmen: Emre Akay

AY DEDE: Yapımcı: Abdurrahman Öner, Arzu Ses Öner – Senarist: Abdurrahman Öner - Yönetmen: Abdurrahman Öner

GECEYARISI PAVYONU: Yapımcı: Doğacan Aktaş – Senarist: Doğacan Aktaş, Asaf Doğan, Özgür Özgen Yıldırım -Yönetmen: Doğacan Aktaş

SİYAH KAR: Yapımcı: Kübra Gürdal – Senarist: Mustafa Haktanır - Yönetmen: Mustafa Haktanır

ŞAZİYE: Yapımcı: Berk Tuğcu – Senarist: Devrim Pınar Gürbüzoğlu - Yönetmen: Berk Tuğcu

SOĞUK CENNET: Yapımcı: Emre Oskay, Adnan Sapçı, Berfi Dicle Öğüt – Senarist: Berfi Dicle Öğüt - Yönetmen: Berfi Dicle Öğüt

AV:

Genc¸ polis memuru Sedat, fakir bir apartman dairesindeki genc¸ c¸ifti basar. Ogˆlanı vurup o¨ldu¨ru¨r, fakat Ays¸e kac¸ar. Genc¸ kadın, ailesinin c¸iftlik evinden c¸aldıgˆı para ve arabayla, bir daha do¨nmemek u¨zere yola du¨s¸er. Fakat do¨rt adam pes¸indedir. Belirsiz bir Anadolu s¸ehrinin kenar mahallesinde bas¸layan bu acımasız av, giderek insansız ve dogˆal meka^nlara dogˆru uzanarak hayatta kalma mu¨cadelesine do¨nu¨s¸u¨r. Ays¸e, babası, ve grubun en genci Engin arasındaki hesaplas¸ma ile son bulur. Sert tarzı ve hızlı temposuyla "Av", genc¸ bir kadının erkek-egemen bir toplumda hayatta kalma mu¨cadelesini ve s¸iddet girdabının ic¸ine c¸ekilmesini anlatan, gerc¸ekc¸i bir psikolojik gerilim/aksiyon senaryosu.

AYDEDE:

Bekir, ku¨c¸u¨k bir kasabada yas¸ayan, babasını hic¸ go¨rmeden bu¨yu¨yen bir c¸ocuktur. Hayatında dedesi I·lyas ve annesi Rabia'dan bas¸ka kimsesi yoktur. En bu¨yu¨k hayali ise bir bisiklet sahibi olmaktır. Dedesi I·lyas, bisiklet ic¸in so¨z verir fakat bu so¨zu¨ yerine getiremeden vefat eder. Rabia ise Bekir'e, dedesinin Ay Dede oldugˆunu ve aya gittigˆini so¨yler. Bekir buna inanır. Yakın arkadas¸ı Hasan ile birlikte I·lyas olmadan hayatına alıs¸maya, sevdigˆi kız olan Eda ile iletis¸im kurmaya c¸alıs¸maya devam eder. Bekir'in duragˆan yas¸amı, televizyonda E.T filminin fragmanını go¨rmesi ile degˆis¸ir. Bisikletiyle Ay'a giderse dedesini de görebilecektir.

SİYAH KAR:

Orta yaşlarının başındaki gu¨zel oyuncu Leyla Kent, intihara meyilli bir kadındır. Evliliği ic¸in her şeyi yaptığını du¨şu¨nen kocası Sonat'tan da bir do¨nem sevgilisi olan ve yeni tiyatro oyununu yo¨neten Sermet'ten de, para kazanmak ic¸in yaptığı dizi oyunculuğundan da sıkılmıştır. Hayattaki tek heyecanı, yeni oyunu "4.48"dir. Konusu, intihar olan bu oyun, Leyla'nın zaten meyilli olduğu, kendini o¨ldu¨rme fikrini daha da şiddetlendirir.

ŞAZİYE:

Aslı; halası ve babaannesiyle yas¸ayan, gec¸mis¸i travmalarla dolu genc¸ bir kızdır. Emekli bir o¨gˆretmen ve mutsuz bir kadın olan halası Bilgin'in baskısından ve kontrolu¨nden bunalmıştır. Huysuz bir ihtiyar olan Mu¨nevver hanım ise egˆlenceli bir kadın olmasına kars¸ın evdeki gri du¨nyaya uyum sagˆlamak zorunda bırakılmıs¸tır. Aslı'nın yas¸adıgˆı bu u¨c¸ kis¸ilik du¨nya; dar, kasvetli ve duragˆandır. Ta ki u¨st kata tas¸ınan yeni kiracıları S¸aziye, hayatlarına dokunana kadar.

GECEYARISI PAVYONU:

Gece Yarısı Pavyonu 1980'lerin en ünlü pavyonudur. Kalender Şefik Bey, büyük emeklerle kurduğu mekânını, hastalığı sebebiyle, oğlu Selami'ye bırakır. Selami, uzun yıllar işlettikten sonra burayı, hayatının aşkı Meyra için Gece Yarısı Tiyatrosuna çevirecektir. İlk zamanlar her şey güzel olsa da bir süre sonra maddi zorluklar ve kişisel çıkarlar sorun yaratmaya başlar.

SOĞUK CENNET:

Eda, ailesini ku¨c¸u¨k yas¸ta, kocasını da erken evlilik do¨neminde kaybetmis¸tir. Antalya'da, ogˆlu Kaan'ın da okuduğu okulda o¨gˆretmenlik yapmaktadır. Aynı zamanda ailesinin yoklugˆunda ona kol kanat geren yaşlı Nurten teyzenin bakımını üstlenmiştir. Şimdi Nurten hanımın rolünü üstlenmesi için bir fırsat çıkacaktır; okuldaki fakir ama azimli öğrencisi Yasemin.

JÜRİLER ÜYELERİ HAKKINDA

NİSAN AKMAN:

Sanat hayatına Ankara Radyo Çocuk Tiyatrosu'nda çocuk oyuncu olarak başlayan Nisan Akman, sinemaya ise kamera asistanlığıyla başladı. TRT İstanbul Televizyonu'nda program yapımcılığı, SES mecmuasının foto muhabirliği ve birçok şirkette prodüktörlük yapan Akman, 1980-1990 yılları arasında film çekebilmiş iki kadın yönetmenimizden birisi olma sıfatını da taşıyor. Ayrıca "Kayıp Şehir", "Hanımın Çiftliği" ve "Parmaklıklar Ardında" gibi çok izlenen dizilerin de yönetmenliğini üstlendi.

ATALAY TAŞDİKEN:

Uzun yıllar reklam sektöründe çalışan Atalay Taşdiken, 2009'da çektiği "Mommo-Kız Kardeşim" ile saygın dünya festivallerine katıldı ve T.B.M.M. tarafından sinema alanında "Devlet Üstün Hizmet Ödülü"ne layık görüldü.

2013 yılı yapımı "Meryem" filmi ise En İyi Görüntü Yönetimi, En İyi Kadın Oyuncu, En İyi Müzik ve Dr. Avni Tolunay Jüri Özel Ödülü dallarında Altın Portakal kazandı. Son filmi "Arama Moturu" da geçtiğimiz yıl Altın Portakal adayları arasındaydı. "Ah Yalan Dünyada-Neşet Ertaş" belgeselini de 2016 yılında gösterime sokan Taşdiken, "Küçük Hanımefendi" ve "Böyle Bitmesin" dizilerinin de yapımcılığını üstlendi.

DİLOY GÜLÜN

Sinemaya, İFR'de yapım asistanlığıyla başlayan Diloy Gülün, 2001 yılında uluslararası festivallerden 8 ödülle dönen "Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak" filminin, 2002'de "Asmalı Konak-Hayat" filminin yapımcılığını üstlendi. 2003'te Türkiye'de film çekmek isteyen yabancı şirketlere yapım hizmeti vermek amacıyla Karma Films'i kurdu. Bu çatı altında Türkiye'de yapımını üstlendiği filmler arasında "Inferno" (Ron Howard / Sony Pictures), "Taken 2" (Olivier Megaton / Europacorp), ve "The International" (Tom Tykwer / Sony Pictures) gibi yapımlar yer alıyor. Gülün ayrıca 200'ün üzerinde reklam filminin prodüksiyonunu gerçekleştirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.