Çarşamba 12.09.2018
Son Güncelleme: Çarşamba 12.09.2018

128 binden fazla aday için ikinci şans

Ünıversıtelere tercihte yerleşemeyen adaylardan 128 bin 508'i için bugünden itibaren yeni bir süreç başlıyor. Bugün başlayacak ek yerleştirmeden herhangi bir bölüme tercih yapıp yerleşemeyen, tercih yapmayan ve sınavsız geçiş hakkı olan tüm adaylar yararlanabilecek. Bu yıl devlet, vakıf, KKTC ve diğer ülkelerdeki üniversitelerin lisans ve önlisans programlarında toplam 128 bin 508 kontenjan boş kaldı. Dört yıllık lisans bölümlerinde 484 bin kontenjana 395 bine yakın aday yerleşti, 89 bin kontenjan boş kaldı. Önlisansla birlikte boş kontenjan sayısı 128 bini geçti. Ancak yerleştirildiği üniversiteye kayıt yaptırmayanlarla birlikte bu sayı daha da artacak. Ek yerleştirmeyle ilgili tüm detaylar ÖSYM tarafından bugün açıklanması beklenen kılavuzda yer alacak. Bu yıl birçok mühendislik bölümünde dikkat çekici boşluklar bulunuyor. İnşaat mühendisliğinde 151, bilgisayar mühendisliğinde 211, makine mühendisliğinde bin 809 kişilik boş kontenjan var. Devlet üniversitelerinde 13 bin 440 kontenjana sahip işletmede doluluk oranı yüzde 63'te kaldı. 13 bin 25 kontenjanın olduğu iktisatta da 5 bin 595, uluslararası ilişkilerde ise bin 409 boş kontenjan bulunuyor. Bu yıl 14 bin 643 olarak belirlenen tıp fakültesi kontenjanlarının ise KKTC'deki üniversiteler hariç olmak üzere tamamı doldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.