Cuma 17.07.2009

1900'deki köprü projesinde raylı sistem de vardı

Yeni Boğaz Köprüsü'ne raylı sistem tartışılıyor. Almanların II. Abdülhamit'e önerdiği köprüde de raylı sistem vardı

İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprü projesinde raylı sistem olup olmayacağı, etütlerden sonra belli olacak. Oysa 109 yıl önce dönemin padişahı II. Abdülhamit'e Almanlar tarafından sunulan ilk Boğaz Köprüsü projesi, raylı sistemi de içeriyordu. 1900'de Almanlara ait Boğaziçi Demiryolları Kumpanyası'nın köprüye dair teklifi, devrin hükümdarı II. Abdülhamit'e arz olunmak üzere Saray Başkatipliği'ne gönderildi. Padişah muhtemelen bu teklifi inceledi ancak bir emir çıkarmadı. Belgede, Boğaziçi'nin Rumelihisarı ile Anadoluhisarı arasındaki en dar yerinden geçmesi planlanan ve "Hamidiye" adı verilmesi önerilen köprü şöyle anlatılıyordu:

YAYALAR DA KULLANACAKTI
"Üzerleri minarelerle ve Kuzey-Batı Afrika mimari tarzına göre nakışlanmış kubbelerle süslü som kagir ayaklar arasına konan çelik tellerle askıya alınmış havai bir demir örgünün zarif manzarasını gösterecektir. Üç asma köprüsü ile gayet heybetli bir manzara olacak Hamidiye Köprüsü ayrıca yüksek kubbeleri ve çan kuleleri ile çevrilmiş 15 fenerin göstereceği latif manzarayla bir kat daha mükemmelleşecektir. Köprü demiryolu şebekesi, İstanbul'a ve Üsküdar'a kadar uzayıp gider."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.