TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN

Kendi alfabesinin peşindeki sanatçı

Heykeltıraş Erdağ Aksel, yaşadığı 'sıkıntı'dan doğan yeni heykelleriyle Galeri Nev'de. Aksel, sergisi için "Kendi alfabemi uydurdum" sözünü dile getiriyor

Heykeltıraş Erdağ Aksel'in Hatırlama ve Unutma sergisi, Galeri Nev'in Mısır Apartımanı'ndaki mekânında açıldı. 6 Haziran'a kadar süren sergi, Aksel için kendi ifadesi ile bir 'sıkıntının' meyvesi halinde ortaya çıkmışa benziyor. Aksel, sergisinde değerlendirdiği küçük oyuncakları, oğlu ile yaptığı pazarlıklar neticesinde, Alis'e Dalıp Gitmek adlı heykel-düzenlemesinde galeriye dahil etmiş. Sergisini 'yalnız'lıkla niteleyen Aksel'in aynı düzenlemeye kattığı plastik biblo veya sebzeler ise, Eminönü'nden edinilmiş.

DARBE SÜNGÜSÜ

Hatırlama ve Unutma
sergisine adını veren eserlerden biri, 27 Mayıs 1960 darbesinden sonra Taksim Meydanı'na dikilen ve 1980 darbesi sonrası bölgeden kaldırılan 'süngü' anıtını yeniden gündeme taşıyor. Hatırlama adlı bu 'yakıcı' çalışmanın bir özelliği daha var: Eser, Büyük bir süngü formunu ısıya elverişli rezistans ile ortaya koyuyor. "Büyükler hatırlamayı unutmuşlar, gençler ise bilmiyorlar," diye konuşan Aksel, bu sergide ayrıca, günümüzün 'militanlaşan' kadınlarına gönderme ile Unutma adlı, pembe neonlu bir 'ikiz' iş daha ortaya koymuş. Aksel'in sergisi, izleyiciyi analitik düşünmeye ve kompleks ilişkiler kurmaya teşvik ediyor. Serginin izleyiciye 'huzur vermek' gibi bir fonksiyonunun olmadığının altını çizen heykeltıraş, eserlerini galeride bir araya getirme sürecinde aklında hep, "amaçlanan anlamlar bütünü peşinde parçalar arası ilişkilerin ne denli tutarlı ya da karmaşık olacağı" sorununun varolduğunu vurguluyor. Tel: 0212 252 1525
BİZE ULAŞIN