Göç sonrası kent ezgileri

Bajar'ın ilk albümü çıktı. Göç hikâyelerini işleyen Yaklaş adlı albümde, Orhan Gencebay ve Şivan Perwer'in izleri de var

Türkçe 'Şehir' anlamına gelen Bajar isimli topluluğun Kalan Müzik'ten yayınlanan ilk albümü Nebze/Yaklaş, şehire kendi istekleriyle gelmeyen, dolayısıyla çalışma ve barınma ilişkilerini ve bağlantılarını kuramadan göç ettikleri yerde tutunmaya çalışan insanların gündelik hayatlarını işliyor. Albüm, rock, punk ve hip-hop tarzlarında ama ritmik olan altyapısıyla, Doğu makamlarından kopmayan melodileri dile getirmeye çalışan özgün bir nitelik taşıyor. Kardeş Türküler'deki vokalleriyle tanıdığımız Vedat Yıldırım, Bajar'da vokallerin başında. Yıldırım SABAH'a konuşurken, Bajar'ın tam olarak bir rock grubu sayılmadığının, grubun türler arasında gidip geldiğinin altını çiziyor. Şarkı sözlerindeki göç olgusuna da değinen Yıldırım şunları söylüyor: "90'larda başlayan zorunlu göç daha önceki nüfusa eklenince, ortaya en büyük Kürt kenti sayılan İstanbul'u çıkardı. O yıllarda İstanbul ve diğer büyük kentlere göç eden çocuklar, şimdi 20-25 yaşlarında. Burada hayal kurmaya başladılar. Biz de albümde o kuşağın gündelik hayattaki izdüşümlerini göstermeye çalıştık. Örneğin Berfin/Kardelen şarkımızda, kız çocuklarının okutulmasına vurgu var. Bu şarkıda Kardelenlerin kendi renklerinde de açabilmelerini sorguladık. Başka bir şarkımızda kentte işportacılık yapanı, diğerini de inşaat işçisini onların yaşadıklarını ve hayallerini dile getirdik." Albümün sürprizlerinden biri de, söz ve müziği Orhan Gencebay'a ait olan ve protest ve punk türünde yorumlanan Elhamdülillah isimli parça. Nebze /Yaklaş albümünde, sözlerini Şivan Perwer'in yazdığı ve hip hop tarzında yorumlanan Mikut isimli parça da oldukça dikkati çekiyor. Bajar/Yaklaş-Kalan Müzik
BİZE ULAŞIN