Türkçe 'Şehir' anlamına gelen
Bajar isimli topluluğun Kalan Müzik'ten yayınlanan ilk albümü
Nebze/Yaklaş, şehire kendi istekleriyle gelmeyen, dolayısıyla çalışma ve barınma ilişkilerini ve bağlantılarını kuramadan göç ettikleri yerde tutunmaya çalışan insanların gündelik hayatlarını işliyor. Albüm, rock, punk ve hip-hop tarzlarında ama ritmik olan altyapısıyla, Doğu makamlarından kopmayan melodileri dile getirmeye çalışan özgün bir nitelik taşıyor. Kardeş Türküler'deki vokalleriyle tanıdığımız Vedat Yıldırım, Bajar'da vokallerin başında. Yıldırım
SABAH'a konuşurken, Bajar'ın tam olarak bir rock grubu sayılmadığının, grubun türler arasında gidip geldiğinin altını çiziyor. Şarkı sözlerindeki göç olgusuna da değinen Yıldırım şunları söylüyor: "90'larda başlayan zorunlu göç daha önceki nüfusa eklenince, ortaya en büyük Kürt kenti sayılan İstanbul'u çıkardı. O yıllarda İstanbul ve diğer büyük kentlere göç eden çocuklar, şimdi 20-25 yaşlarında. Burada hayal kurmaya başladılar. Biz de albümde o kuşağın gündelik hayattaki izdüşümlerini göstermeye çalıştık. Örneğin
Berfin/Kardelen şarkımızda, kız çocuklarının okutulmasına vurgu var. Bu şarkıda Kardelenlerin kendi renklerinde de açabilmelerini sorguladık. Başka bir şarkımızda kentte işportacılık yapanı, diğerini de inşaat işçisini onların yaşadıklarını ve hayallerini dile getirdik." Albümün sürprizlerinden biri de, söz ve müziği Orhan Gencebay'a ait olan ve protest ve punk türünde yorumlanan
Elhamdülillah isimli parça.
Nebze /Yaklaş albümünde, sözlerini Şivan Perwer'in yazdığı ve hip hop tarzında yorumlanan
Mikut isimli parça da oldukça dikkati çekiyor.
Bajar/Yaklaş-Kalan Müzik