Atatürk Havalimanı'nı işleten TAV Havalimanları Holding'ten yapılan yazılı açıklamada, Havalimanında acil sağlık ve güvenlik otoriteleri ile birlikte yapılan yer tespit çalışmasında İç ve Dış Hatlar Terminalleri ile Katlı Otopark'ta belirlenen stratejik noktalara monte edilen toplam 49 adet telefonun, sadece dört tuşu bulunduğu belirtildi.
Yapılan açıklamada, telefonlarda birinci tuşun ''Acil Sağlık Yardım'', ikinci tuşun ''Yangın İhbar'', üçüncü tuşun ''Polis Haber Merkez''i, dördüncü tuşun ise ''Terminal Operasyon Merkezi''ni arayacak şekilde yapılandırıldığı vurgulandı.
Açıklamada, bu telefonların ''Acil Sağlık Yardım'' için kullanımında, çağrıyı alan personelin aranan lokasyon bilgisini bilgisayarının ekranında anında görebildiği ve arayan kişinin bulunduğu yeri tarif etmesine gerek kalmadan, ilgili personelin olay yerine sevk edildiği ifade edildi.
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan TAV İstanbul Genel Müdürü Kemal Ünlü, şunları kaydetti:
''İstanbul Atatürk Havalimanı'nda her gün yaklaşık 80 bin yolcuya 365 gün 24 saat büyük bir özveriyle hizmet veriyoruz. Küçük çaplı bir şehir niteliğinde olan Atatürk Havalimanı'nda her gün ortalama bir ilçe nüfusu kadar yolcu sirkülasyonu gerçekleşiyor. Verdiğimiz hizmette güvenlik büyük önem taşıyor.
Yolcular, yolcu beraberinde bulunan kişiler ve havalimanı çalışanlarının ihtiyaçlarını gözeten bu proje ile gerekli görüldüğü acil durumlarda belirlenen merkezlere telefon numarası bilmeden, anında haber verebilmek amaçlandı.''