Call center korsanı bitirir
Kanun yetmez, denetlenmeli
Hüseyin Aktürk (Taksi şoförü): Kanun çıkarmakla korsanın önü kesilmiyor. Daha sıkı kontrol edilmesi için polise, belediyeye büyük sorumluluklar düşüyor. Bir taksi günde 5 bin lira kazansa bile büyük kısmı yakıta, aylığa gidiyor. Korsancılar ne kazanırsa cebine kalıyor. Devlet korsanı engellesin.
'Alternatif olacaksa helikopter alsınlar'
Yahya Uğur (İstanbul Taksiciler Esnaf Odası Başkanı): Bu arkadaşlar taksi şoförlüğü mü yapmak istiyorlar? Kapımız zaten açık. Başvuranları elimizden geldiğince istihdam etmeye çalıştık. Bu arkadaşlar 'Taksi sahibi olmak istiyoruz, plaka sahibi olmak istiyoruz' diyorlarsa o zaman rant peşindeler demektir. Bu yasa dışı bir talep ve bu nedenle ciddiye alınacak tarafları yok. Talepleri ciddiye alınsa bile bu kez onlar da taksici olacak. Bir farkları kalmayacak. Uzay taşımacılığı falan mı yapıyorlar da alternatif olsunlar. Hiç bir mazeret yaşa dışılığı meşru gösteremez. Bu arkadaşların talepleri de yasa dışıdır, yaptıkları iş de yasa dışıdır. Ucuz taşıdıklarını iddia ediyorlar ama bunu da kabul etmiyorum. O nedenle ciddiye alınır bir taraf bulmuyorum.
Memduh Çınar ( Birleşik Taksi Şoförleri Derneği eski Başkanı ve Şoförmag Dergisi Yayın Yönetmeni): Korsan taşımacılık bir hırsızlıktır ve hırsızlığın resmileşmesi, meşrulaşması mümkün olamaz. Hırsızlığı savunacak bir dernek de kurulamaz. Sektördeki yöneticiler de bu tür derneklerin kapatılması için girişimde bulunacaklardır. Korsan hep ucuz olduğu iddiasıyla yola çıkıyor. Bakın siz bir televizyonu yerinden bin liraya alırsınız ama hırsızdan 500 liraya alırsınız. Ama hırsız vergiyi ve alın terini, çocuğunuzun hakkını çalar. İşte o aradaki fark bunlara tekabül eder. Korsanın yasallaşması söz konusu olamaz.
Bayram Hacıhaliloğlu ( İstanbul Taksiciler Birliği Başkanı): İstanbul'a nüfusa oranla 18 bin plaka veriyoruz, bunun üzerinde plaka vermeyeceğiz denmiş. Bunun üzerine plaka değeri yükselmiş, insanlar evini yurdunu satıp borç ödeyip plaka sahibi olmuş. Yani İstanbul'da fazladan taksiye ihtiyaç yok. Sadece rekabet olsun diye adamlar 15 bin liraya aldığı hususi arabayla korsan taksicilik yapıyor. Bunun önü açıldığı zaman İstanbul'daki özel araba sayısının nasıl artacağını düşünebiliyor musunuz? Vatandaşın mal ve can güvenliği ne olur? O zaman gerçek esnaf arabasının vergisini ödeyemez, evini geçindiremez. Bir de isimlerini alternatif koymuşlar. Biz kara taşımacılık yapıyoruz onlar da alır bir helikopter hava taşımacılığı yaparlar, işte o zaman alternatif olurlar.