Metabolizma hızını artıracak altın kurallar

Metabolizma hızını artıracak altın kurallar

Kilo verme veya kilo alma hızını tüketilen besin miktarı ya da yapılan fiziksel aktivite kadar etkileyen bir faktörde metabolizma hızıdır. İşte metabolizmayı hızlandıracak altın kurallar…

  • Yaşam
  • Perşembe 09.11.2017 11:50

Ne kadar hızlı çalışan bir metabolizmanız varsa beklediğiniz sonuçlara ulaşma hızınızda o kadar yüksek olacaktır. Oturduğunuz yerden bile daha fazla kalori yakmak metabolik hız arttığında olur. Aslında metabolizma hızını arttıran temel unsur kas kütlesini arttırmak yani daha fazla hareket etmekten geçiyor. Hareket etmeden metabolizmadan hızlanma beklemeyin. Tüm gün oturarak çalışan biri akşam eve gittiğinde de televizyon karşısında oturuyorsa metabolizmasının hızlı çalışmasını beklememelidir. Hareket etmek yani kas kitlesini artırmak demek ise 24 saat boyunca daha çok kalori yakabilmek demek!

Uzm. Dyt. Elif Erkin'e göre metabolizma hızınızı arttıracak birkaç yol daha var, işte bunlar...

1. Kahvaltıyı atlamayın, düzenli beslenin ve ara öğün tüketin
Aslında bu adım sadece metabolizma hızını arttırmanın değil sağlıklı bir yaşamın ilk kuralı. Kahvaltı günün ilk yani metabolizmaya 'çalışmaya başla' diyen öğünü bu nedenle uyandıktan sonra ki bir saat içerisinde mutlaka kahvaltı öğünü tamamlamalı ve diğer öğünlerde de düzenli ve dengeli beslenmeyi alışkanlık haline getirmeliyiz. Çok tartışılan ara öğün konusu ise kişiye göre belirlenmeli ama asla vücut aç bırakılmamalıdır. Sabah 5-6 fındık yada badem atıştırmak, ikindide sütlü bir kahve yada 1 porsiyon meyve tüketmek vücudunuza 'durma ,çalış' emri verecektir.

2. Su tüketimini arttır
Metabozlizmamızda gerçekleşen her işlev için ihtiyaç duyduğumuz yaşamsal sıvı,su! Yapılan bir çalışmalara göre, eğer yeterli su içmiyorsanız, %2 daha az yağ yakıyorsunuz demektir. Vücutta her bir kalorinin metabolize olabilmesi için 1 ml suya ihtiyaç vardır. Bu demek oluyor ki günde 8-12 bardak su tüketenlerin metabolizması, günde 4 su bardak tüketenlere oranla daha hızlı olacaktır. Su ve içeriğinde yüksek su bulunan besinler, daha çok tok hissettirir böylece kalori alımınızı da azaltır. Su içeriği yüksek olan besinler hem daha büyük gözükürler, hem de daha fazla hacimli olmaları, daha fazla çiğneme gerektirir ve vücut tarafından daha yavaş emilir, bu da tok hissetmenize yardımcı olur.

3. Kalsiyum ve protein içeren gıdaları eksik etmeyin
Kalsiyumun, metabolizmayı hızlandırıcı ve kilo vermeye etkisi olduğu birçok çalışmayla ortaya konmuştur. Günde 3 porsiyon yüksek kalsiyumlu ve yağsız yoğurt tüketen bireyler, tüketmeyenlere göre %22 daha fazla kilo ve %61 daha fazla yağ kaybetmişlerdir. Her gün 2-3 porsiyon süt,yoğurt veya kefir tüketmeyi atlamayın.
Protein olmadan kas kitlesini artırmak veya metabolizmayı hızlandırmak mümkün değil. Her gün yeteri kadar protein almak metabolik hızı artırıyor. Spor yapıyorsanız mutlaka spordan önce protein almaya özen gösterin. Öğle saatlerine yani daha çok enerji harcadığınız saatlere protein koyun. Haftada en az 3 gün yumurta, en az bir gün balık, 2 kez kırmızı et ve bir kez tavuk eti tüketmeye çalışın.

4. Yeşilçay
Yeşil çay içerek metabolizmayı hızlandırıyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyoruz. Araştırmalar, yeşil çaydaki antioksidan maddelerin, metabolizma üzerinde etki yaparak zayıflamayı desteklediğini gözler önüne seriyor. Her gün 2 fincan yeşilçay tüketmeye özen gösterin.

5. Baharat özellikle acıbiber
Metabolik hızı artırmak istiyorsanız yemeklere, çorbalara hatta yoğurdun içine bile baharat ekleyin. Bunu her öğünde yapmak metabolik hızı etkiler.

BİZE ULAŞIN