Perşembe 24.05.2012 12:36

2.5 liralık fasulye için meydan savaşı

Bursa'da bir porsiyon fasulye ücreti sebebiyle çıkan kavgada toplanan çok sayıda öğrenci işyerini bastı. Öfkeli öğrenciler işyeri sahibi ve olayı ayırmak isteyen bir askeri personeli yaralandı. İşyeri sahibi ise kendisini bıçakla savunup, bir öğrenciyi hafif yaraladı. Taşların sandalyelerin havada uçuştuğu kavga güvenlik kameraları tarafından saniye saniye kaydedildi.

Olay, Görükle Mahallesi'nde meydana geldi. İddiaya göre, Uludağ Üniversitesi'nde öğrenim gören Ensar A., bir lokantaya giderek taze fasulye, patatesli tavuk, kola ve iki cezerye istedi. Kasaya gelen Ensar A.'ya işyeri sahibi Seyfullah D. hesabın 8.25 TL olduğunu ama 7.5 TL verirse yeteceğini söyledi. Ancak Ensar A. fasulye yemediğini söyleyerek 5 lira ödedi. Öğrenci iş yerini terkederken kalan tabaklardan ve kayınvalidesinin uyarmasıyla fasulyenin yenildiğini fark eden Seyfullah D. ekmek almaya gittiği sırada tekrar Ensar A. ile karşılaştı. Daha sonra öğrenciyi uyarmak için konuşmaya başlayan Seyfullah D., küfürle karşılık aldı.
'UYARMAK İÇİN GELDİK DARP EDİLDİK' DEDİLER

Olay yerinden uzaklaşan Ensar A., daha sonra yaklaşık 40 kişilik arkadaş grubunu toplayarak içinde 6 aylık hamile kadının bulunduğu lokantaya geldi. İşyeri önünde bekleyen Seyfullah D. ve iki arkadaşına saldırmaya başlayan öğrenciler iddiaya göre kaldırım taşlarını sökerek attı. Kendisini ve hamile eşini korumak isteyen Seyfullah D. ise aldığı bıçak ile öğrencileri kovaladı. Bir öğrenci bacağından hafif şekilde yaralanırken, Seyfullah D. ise serbest bırakıldı. Ensar A., yaptığı açıklamada konuşmak için geri döndüğünü söyledi.
Görüntülerde kalabalık bir öğrenci grubunun Seyfullah D. ile araya giren bir başka kişiyi darp ettikleri, Seyfullah D.'nin ise bıçak savurduğu görülüyor.
"2.5 LİRANIN PEŞİNDE DEĞİLİM"

Olayı anlatan işyeri sahibi Seyfullah D. ise, "2,5 liranın peşinde değilim. Yemek yiyen öğrenci bana giderken küfürler etti. Çalışmaya devam ederken 1 saat sonra 40-50 kişilik bir grup geldi. Olayın ne olacağını sorarlar zannederken, sorgusuz bir şekilde darp etmeye başladılar. İçeride müşteri, çoluk çocuk olup olmadığını kontrol etmeden buna maruz kaldık. Esnaf 2.5 lira için öğrenci bıçakladı oluyor. Bunlar gerçekten beni derinden yaralıyor" dedi.
"NE VERDİĞİMİ BİLMEYECEK KADAR BUNAMADIM"

Öğrencinin taze fasulye yediğini belirten kayınvalide Aziz Aykuç ise, "Ne yiyeceğini sordum hatta bana eliyle gösterdi. Ben tabaklara koydum, burada çalışan kızımız servis yaptı. Kolayı kalkıp kendisi aldı. Parayı ödemeye geldiğine taze fasulye yemediğini söyledi. Çocuklarda 'tamam' deyip gönderdi. Ben verdiğim yemeği bilmeyecek kadar bunamadım. Yalanda söyleyecek halim yok. Kalabalık grubun geldiğini görünce oğlumu kapıyı kapatmaları konusunda uyardım. Ama birşey söylemeden gelip vurmaya başladılar. Kaldırım taşlarıyla çocuğun göğsüne vurdular. Dudağı patladı" diye konuştu.
"ÇOK KORKTUM"

Olaya tanık olan Seyfullah D.'nin 6 aylık hamile eşi Perihan D. ise, "Korktum tabi. Kendimden çok içerideki müşterilerimden korktum. Bir bebek bekliyoruz. Eşimi de düşündüğüm için kendimi dışarıya attım. Onu durdurmak istedim. Daha fazla zarar gelme korkusuyla dışarıya çıktım. Böyle birşey beklemiyordum" şeklinde konuştu.
"ÜÇ BIÇAK İLE SALDIRDI"

Fasulye yemediğini ileri süren Ensar Ayvaz ise yaptığı açıklamada, "Ben 3 tane yemek yedikten sonra bir tanesini getirmediler. Beni arabaya alıp dükkanda dövdüler. Ben bir arkadaşımla özür diletmek için dükkana gittim. Adamın tavrı değişmedi. Bize olay çıkardı. Tekme ve tokat ile daldı. 3 bıçak ile saldırdı. Arkadaşımızı yaraladı" şeklinde konuştu.