Pazar 29.02.2016
Son Güncelleme: Pazartesi 29.02.2016

4 yılda bir çıkan gazete

Sadece 29 Şubatlarda yayımlanan Fransız "Sapeur'ün Mumu" gazetesi, bugün 10'uncu sayısını çıkarıyor. Gazete 4 yıl boyunca dünyada yaşananları mizahi bir dille özetliyor

Fransa'da bir grup basın mensubunun çıkardığı "La Bougie du Sapeur" (Sapeur'ün Mumu) adlı gazete 36'ncı kuruluş yıldönümünü 10'uncu sayısıyla kutluyor. Bu kadar uzun süredir yayın hayatında olan gazetenin sadece 9 sayı yayımlamasının sebebiyse bir hayli ilgi çekici. "La Bougie du Sapeur" sadece 4 yılda bir gelen 29 Şubat günlerinde bayilerde yerini alıyor. Gazetenin ismi 29 Şubat doğumlu bir çizgi roman kahramanı olan Sapeur'den geliyor.
100 EUROYA 100 YIL ABONELİK

Sadece dört yılda bir doğum gününü kutlayabilen Sapeur'ün yaş günü pastasındaki mumdan esinlenen gazete yönetimi, 24 sayfalık bu yayına Sapeur'ün Mumu anlamına gelen "La Bougie du Sapeur" ismini koymuş. Gazetenin yayın politikası da ismi gibi mizahi bir altyapıya sahip. 29 Şubat 2012 tarihli gazete manşetinde "Euro zindanlara düştü. Sırada ne var? Frank mı, Roma sikkesi mi, Louis dönemi parası mı?" başlıklı habere yer vermişti. Gazetenin Facebook sayfasından yapılan duyuruya göre bu yıl manşet, küresel iklim değişikliğiyle alakalı olacak. Gazete genel olarak 4 yıl boyunca yaşanan olayları mizahi bir dille özetlemesiyle meşhur. Son dört sayısının tümü 130 binin üzerinde satan gazeteye ilgi büyük. Bu yıl 200 bin adet basılan gazetenin fiyatı 4 euro. Gazete yönetimi 100 euro ödeyen okurlarına bir asırlık abonelik hakkı tanıyan bir kampanya da başlattı. 29 Şubat'ın pazar gününe denk geldiği yıllarda pazar eki de çıkaran gazete, en son pazar ekini 2004'te çıkarmıştı. Okurları bir sonraki pazar eki için 2032'yi beklemek zorunda.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.