Pazartesi 12.05.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 11.05.2009

95 müzenin binlerce eseri kayıp ve taklit

Kültür ve Turizm Bakanlığı, 95 müze müdürlüğünde yaptığı denetimlerde hoş olmayan manzara ortaya çıkardı. Bin 185 adet eser bulunamadı. Bin 192 eser sahte veya taklit çıktı. Bakanlık, Anadolu'nun eşsiz eserlerinin yer aldığı müzelerde envanterden, koruma kalkanına kadar ince ayrıntıları denetledi. Denetimler, pek çok eserin yerinde olmadığını ortaya koydu. 95 müze müdürlüğünde denetim yapıldığına dikkati çeken Bakanlık yetkilileri şu görüşlere yer verdi: "Müzelerde sergilenen veya depolarda muhafaza edilen 3 milyon esere özel bir hassasiyet gösterilmiş, eserlerin mevcut durumlarının tespitine önem verilmiştir. Şu ana kadar 98 müze müdürlüğünden 95'inde yapılan denetlemeler sonucunda düzenlenen teftiş raporlarında, bin 185 adet eserin bulunamadığı, bin 192 eserin sahte veya taklit olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca müzelik özelliği bulunmadığı halde 20 bin 470 adet güncel objenin de eski eser olarak değerlendirilerek müze envanterine dahil edildiği anlaşılmıştır."

EN BAŞARILI MÜZELER

Bakanlık yetkilileri, müzecilik tarihinde ilk kez 2006'da kapsamlı denetim yapıldığına dikkat çekti. Hazırlanan raporlarda envanter kayıt ve muhafaza sistemleri, diğer müzecilik hizmetleri açısından en başarılı olan müzeler sıralandı. Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi, Bolu Müzesi, Kütahya Müzesi, Niğde Müzesi ve Sinop Müzesi en başarılı müzeler arasında yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.