Pazartesi 18.05.2015 23:51
Son Güncelleme: Salı 19.05.2015 01:50

ABD'nin ardından ikinci sıradayız! 70 ülkeye satıldı

Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, geçtiğimiz hafta Türkiye'de ilk olarak gerçekleştirilen Eğlence Ekonomisi Zirvesi'ne ev sahipliği yaptı.

Zirvede konuşan Boğaziçi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim görevlisi Cenk Karahan, Türkiye eğlence sektörünün gelişimini sayısal verilerle aktardı. Eğlence sektörünün dünyada yaklaşık 1.8 trilyon dolar hacme ulaştığını belirten Karahan, Türkiye'de ise sektörün 11.5 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını belirtti.

5 MİLYAR TL'LİK EKONOMİ HACMİ

Film ekonomisi açısından Türkiye'nin henüz hasılatın uluslararası piyasa rakamlarının çok gerisinde olduğunu ifade eden Karahan, Türkiye'de sinema sektörünün yaklaşık 650 milyon TL tutarında bir hacmi olduğunu, son yıllarda yükselişe geçen TV programları ihracatının ise hali hazırda 5 milyar TL'lik bir ekonomik hacme eriştiğini söyledi.
TÜRKİYE DÜNYA İKİNCİSİ
2014 itibariyle TV program ihracatının 200 milyon dolara ulaştığına dikkat çeken Karahan, Türkiye'nin bu alanda dünya ikinciliğini ele geçirdiğini belirtti.

70 ÜLKEYE DİZİ İHRACI

Türk dizi ve formatlarını yurtdışına ihraç eden Global Agency CEO'su İzzet Pinto, dizi ihracatında Türkiye'nin ABD'nin korkulu rüyası olduğunu belirtti. Türk dizilerinin tüm dünyada hızla artan bir popüleritesi olduğuna dikkat çeken Pinto, "70 ülkeye dizi ihraç ediyoruz. Son rakamlara bakıldığında ABD'den sonra ikinci sıraya oturduk. Ruslar çok seçicidir dizi alırken ancak onların bile neredeyse liste başı olduk" dedi.
Türk dizilerin başka ülkelerde izlenmesinin başka sektörlere de faydası olduğunu belirten Pinto, "İhracata ve turizme de büyük katkısı oluyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.