Pazar 28.06.2009 11:46
Son Güncelleme: Pazar 28.06.2009 12:25

Almanların tatil tercihi Türkiye

Almanya'da yapılan tatil rezervasyonlarında Türkiye, İspanya'dan sonra tercih edilen ikinci ülke oldu.
Almanya'da GFK Araştırma şirketinin Retail and Technology Bölümü tarafından bin 200 seyahat acentasından düzenli olarak her ay toplanan Turizm Paneli verilerine göre, Almanya'da tatil için yapılan rezervasyonlar için harcanan miktar dikkate alındığında, bu yıl geçen yıla göre pazar yüzde 4,7 oranında küçüldü.
Ancak tatil için Türkiye rezervasyonlarına ayrılan bütçe geçen yıla göre yüzde 5,9 oranında artarken, bu yaz sezonu için Mayıs 2009'a kadar yapılan rezervasyonlarda Türkiye İspanya'dan sonra en fazla tercih edilen ikinci ülke oldu.
Geçen yıl ile karşılaştırıldığında İspanya'yı tercih edenlerin sayısında hafif bir düşüş yaşanırken, Türkiye'yi tercih edenlerin oranında ise yüzde 2'lik artış kaydedildi.
Buna göre İspanya toplam rezervasyonların yüzde 38,5'ini alırken, bunu yüzde 20,7 ile Türkiye izledi. Geçen yıl tatil için Türkiye'ye yapılan rezervasyonların oranı yüzde 18,6 idi.
Türkiye'yi de yüzde 14 ile Yunanistan, yüzde 7,1 ile İtalya, yüzde 6,8 ile Mısır, yüzde 4,6 ile Tunus takip etti.

REZERVASYON SÜRELERİ

Rezervasyon sürelerine bakıldığında ise Türkiye için ağırlıkla 14 günlük ve 7 günlük tatil paketleri tercih edildi. Türkiye için yapılan rezervasyonların yüzde 41'inde 14 günlük paketler tercih edilirken, yüzde 24'ünde 7 günlük paket tercihinde bulunuldu. Daha kısa süreli tatiller için tercih edilen ülkelerin başında da Fransa ve İtalya geldi.
Fransa için yapılan rezervasyonların yüzde 29'u, İtalya için yapılan rezervasyonların ise yüzde 8'i 0-3 gecelik konaklamalar için yapıldı.
Öte yandan ülkeler ayrımında bakıldığında İspanya rezervasyonlarının toplam değerinin yüzde 7,4 oranında küçüldüğü ancak Türkiye rezervasyonlarına ayrılan bütçenin geçen yıla göre yüzde 5,9 oranında büyüdüğü dikkati çekti. Yunanistan rezervasyonları için harcanan miktar geçen yıla göre yüzde 8,7 oranında küçülürken, Mısır rezervasyonlarının miktarının da yüzde 6,5 oranında geriledi.
Rezervasyonlara ayrılan bütçenin en fazla düştüğü ülke ise yüzde 16,2 ile Fransa oldu.
Türkiye için yapılan rezervasyonlarda geçen yıla göre kişi başı harcamada da yüzde 9'luk bir artış kaydedildi.
TATİL İÇİN EYLÜL-EKİM TERCİHTE

Aylara göre rezervasyon dağılımında ise Eylül-Ekim aylarında yapılan tatil rezervasyonlarında Türkiye'nin payı arttı. Ekim ayı için yapılan toplam rezervasyonların yüzde 33'ü İspanya için yapılırken yüzde 31'inin Türkiye için yapıldığı saptandı.
TÜRKİYE'DE TATİLE ÇIKMA DURUMU
GFK Roper Reports Worldwide 2009 verilerine göre ise son 12 ayda Türkiye'de her üç kişiden biri en az bir kez tatile gitti.
Buna göre, Türkiye'de son 12 ay içinde bir kez minimum 3 gün tatil yaptığını belirtenlerin oranı yüzde 21 iken, iki kez ''minimum 3 gün tatil yaptım'' diyenlerin oranı ise yüzde 7 olarak gerçekleşti. İlkokul ve daha düşük eğitimli kesimin yüzde 71'i son 12 ayda hiç tatil yapmadığını belirtirken bu oran, üniversite ve üzeri eğitimli kesim için yüzde 41 olarak belirlendi.
Almanya'dan yapılan tatil rezervasyonlarının ülkelere göre dağılımı şöyle:
2008 Yazı 2009 Yazı
Ülkeler (yüzde) (yüzde)
------- ----------- -----------
İspanya 39,6 38,5
Türkiye 18,6 20,7
Yunanistan 14,6 14,0
Mısır 6,9 6,8
İtalya 6,9 7,1
Tunus 4,4 4,6
Portekiz 2,7 2,7
Fransa 1,5 1,3
Diğer Ülkeler 4,8 4,2

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.