Salı 27.09.2011

Araba dolu çelik köprüde depreme dayanıklılık testi

ABD'nin Nevada Üniversitesi'nde kurulan kavisli çelik köprü üzerine 6 araç konuldu. 7 şiddetinde bir depremin iki katı güç verilerek depreme dayanıklılık testi yapıldı

ABD'deki Nevada Üniversitesi'nin Reno kentinde yer alan deprem mühendisliği laboratuvarında, 5 metre yüksekliğinde ve 45 metre uzunluğunda kavisli bir çelik köprü yapıldı. Üzerinde 6 araç yer alan köprü, geçtiğimiz günlerde, ayaklarına yerleştirilen 4 hidrolik mekanizma sayesinde şiddetli bir şekilde sallandırıldı. Araştırmacılar, deney sırasında yaklaşık 400 hassas sensörden alınan verileri önümüzdeki birkaç ay boyunca inceleyecek. Elde edilen bilgiler, köprülerin ve araçların sismik aktiviteler sırasında nasıl tepki verdiklerini anlamak ve daha sağlam yapılar inşa edebilmek için kullanılacak.

HİDROLİK SİSTEM DESTEĞİ

Deneyde faydalanılan 4 hidrolik mekanizma, yaklaşık 50 tonluk ağırlığı şiddetle sallayabiliyor. Çelik yapının maruz kaldığı sarsıntı, 1994'te Güney California'yı vuran ve 33 kişinin ölümüne, 8 bin 700 kişinin yaralanmasına sebep olan 7 şiddetindeki depremin iki katı gücündeydi. Uzmanlar, gerçek bir köprünün, deney için inşa edilen yapıdan 2,5 kat daha büyük boyutlarda olduğunu, sarsıntının da bu oranda daha fazla hissedileceğini belirtti. Nevada Üniversitesi'nin söz konusu deneylerine California Ulaşım Departmanı ile Federal Otoyol Yönetimi de finans desteği veriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.