Pazar 01.07.2012 08:52

Arabistanlı genç 180 kg'den 85 kilo'ya düştü

Suudi Arabistanlı 21 yaşındaki Hassan Abdullah Hüseyin Mira Sapanca Güral Otel'de Diyetisyen Ali Dereli sayesinde 95 kilo vererek 180 kg'den 85 kg'ye düştü.

Geçen yıl Güral Otel'deki Sağlıklı Yaşam Merkezine 180 kg olarak gelen Arabistanlı Hüseyin Mira, Diyetisyen Ali Dereli'nin uyguladığı beslenme programı sonucu bir yılda 95 kilo verdi. Uyguladığı beslenme programı ile fazla kilolarından kurtulan genç sağlıklı bir yaşam sürmenin mutluluğunu yaşıyor.
Geçen yıl kilo vermek amacıyla Türkiye'ye geldiğini ifade eden Mira, ''Bundan bir sene 180 kiloydum. Daha sonra Sapanca Güral Otele geldim ve şuan 85 kiloyum. Yaklaşık 95 kilo verdim. Geçen sene yaklaşık 1,5 ay bu otelde kaldım ve 25-30 kilo kaybettim. Daha sonra Arabistan'a geri döndüm. Buradan giderken kendim için bir beslenme programı aldım ve bu programı kardeşim Yaser'le birlikte uyguladık. Yaser'de yaklaşık 60 kilo kaybetti. Her ay Diyetisyenim Ali Beyi aradım ve ona sorular sordum programımın gidişatı ile ilgili. Şuan bütün ailemle beraber sağlıklı besleniyoruz. Bende onların diyetisyeni oldum. Genel olarak bu oteldeki program iyi, kendinizi rahat hissediyorsunuz. Sağlıklı beslenerek kolay kilo kaybediyorsunuz. Diğer başka programlar gibi yorulmuyorsunuz. Günde 7 öğünden fazla besleniyorsunuz. Her iki saatte bir şeyler yemelisiniz. Sadece otelin bahçesinde yürüyüş yapıyoruz ve havuzda egzersizler yapıyoruz. Bütün otel, bütün personel çok iyi, sizi kendi evinizdesiniz gibi hissettiriyorlar. Kendimi çok rahat hissediyorum ve bu yüzden Arabistan'dan arkadaşlarımla beraber tekrar geldim, onlarda 2 hafta boyunca sağlıklı beslendiler. Diyetisyenim Ali bey benim hayatımı değiştirdi. Ona teşekkür etmek istiyorum. Ali Dereli ile hiçbir şey imkansız değildir'' dedi.
Mira'nın otele geldiğinde 180 kg olduğunu ifade eden Diyetisyen Ali Dereli, ''Suudi Arabistan'dan Hüseyin Mira'ya uyguladığımız beslenme programı sonucu yaklaşık 96 kilo verdi. Bu durum sadece yurt dışından gelen Mira ile ilgili değil. Bununla birlikte böyle yüksek bir kilo kaybına ulaştığımız üçüncü kişi. Daha önce 60 ve 70 kilolarda iki kişiye daha ciddi kilo kaybettirdik. Sağlıklarına kavuşmalarını sağladık. Nasıl sağlıklı bir yaşam süreceklerini öğrendiler. Burada otelimizde yaptığımız programla birlikte gün içerisinde yaptıkları yürüyüş ve 7-8 öğünle nasıl sağlıklı yaşayacaklarını öğreniyorlar. Tabi bu sağlıklı yaşam öğretilerine evlerine döndüklerinde de devam etmelerini istiyoruz. Bu yapıldığı zaman ciddi başarılar elde ediyoruz'' dedi.
Dereli önemli olanın çok yüksek kilolar vermek olmadığını ifade ederek, ''Herkes çok kısa zamanda ciddi kilolar verebilir. Önemli olan bunu koruyup devam ettirebilmek. Benim misafirlerimize hep söylediğim bir şey vardır. Onlara bir ev ödevi veriyorum. Bu ev ödevini evde yapıp gelmelerini istiyorum. Evde verdikleri kilo burada verdikleri kilodan benim için daha önemli. 96 kilo veren Hassan içinde aynı şey oldu. Ona önümüzdeki sene buraya gelmeyi istiyorsan 99 kilo olman lazım. O beni dinlemeyip 89 oldu ve geldi. Ona çok teşekkür ederim. Herkesin burada değil, burada bir başlangıç yapıp evlerinde kendi kendilerine kilo vermelerini temenni ediyorum' diye konuştu.
Sağlık Bakanlığı'nın obeziteye savaş açmasının önemli bir gelişme olduğunu belirten Dereli, ''Sağlık Bakanlığının obezite ile ilgili gazetelerde tam sayfa bir ilanı vardı. Sağlık Bakanlığı'nın şimdiye kadar verdiği en iyi kararlardan bir tanesi. Dünyada sigaradan sonra en tehlikeli hastalık nedeni sayılan obezite ile ilgili mücadeleye başlandı. Bununla ilgili daha çok hareket etmemizi ve porsiyonlarımızı küçültmemizi öğütleyen bir karar. Bizde sağlıklı yaşam merkezimizde elimizden geldiğince bu karara katkıda bulunmaya çalışıyoruz. Türkiye sağlık turizminde ciddi yerlere gelmiş durumda. Ve Sağlık Bakanlığı'nın da yeni başlattığı daha doğrusu basına yeni duyurduğu çok önceden başlamış bir program bu. Türkiye sağlık araştırmasından çıkan sonuçlardan sonra daha da yoğunlaşılmış durumda. Son araştırmalara göre Türkiye'de kilo fazlalığı olanların oranı yüzde 60'lara ulaşmış durumda. Obezite yüzde 40'lara yaklaşmakta. Basında çıkan ilanlar ve haberler ile birlikte obezite ile mücadele tam anlamı ile başlamış durumda'' dedi.