Pazar 19.09.2021 08:38
Son Güncelleme: Pazar 19.09.2021 08:39

Aşısız olanlar alışveriş merkezine (AVM’ye) girebilir mi? AVM’ye girerken PCR testi, aşı kartı, HES kodu gerekiyor mu?

Kalabalık ortamlarda bulaş riskini en aza indirmek amacıyla 6 Eylül’den itibaren yürürlüğe alınan “aşı olmayanlara PCR testi zorunluluğu” uygulaması, hafta sonu AVM’lere gitmeyi planlayan vatandaşların gündeminde yer alıyor. Bu kapsamda iki doz aşısını tamamlamamış bazı vatandaşlar, aşısız olanlar alışveriş merkezine (AVM’ye) girebilir mi diye araştırıyor. İçişleri Bakanlığı genelgesiyle yanıt bulan AVM’ye girerken PCR testi, HES kodu, aşı kartı gerekiyor mu sorusuna ilişkin detaylar haberimizde.

Ülkemizde 6 Eylül'den itibaren yürürlüğe alınan "aşı olmayanlara PCR testi zorunluluğu" kararıyla birlikte, bazı mekanlara girişte aşı kartı ya da negatif PCR test sonucu gösteriliyor. Bu kararın nereleri kapsadığını, alışveriş merkezlerini kapsayıp kapsamadığını merak eden pek çok vatandaş; "Aşısız olanlar alışveriş merkezine girebilir mi?" diye araştırıyor. AVM'ye girerken HES kodu, PCR testi, aşı kartı gerekiyor mu soruları da bu kapsamda yanıt arıyor. İşte İçişleri genelgesi ile bu soruların yanıtı.

PCR TESTİ ZORUNLULUĞU KİMLERİ KAPSIYOR?

İki doz aşı sürecini tamamlamamış, ikinci doz aşısının üzerinden 14 gün geçmemiş ya da daha önce Covid-19 geçirmemiş tüm vatandaşlar, belli yerlere girişte negatif PCR testi beyan etmek zorundadır. Testin son 48 saat içinde verilmiş olması gerekmektedir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.