Giriş Tarihi: 12.4.2016

Astım en fazla Karadeniz ve Marmara’da görülüyor

Antalya’da gerçekleştirilen kongrede, coğrafi bölgelerin astım üzerindeki etkileri konuşuldu.

Türk Toraks Derneği'nce Türkiye'de astım hastalarının özelliklerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen "FENOTÜRK Çalışması"nda, alerjik astımın en çok Marmara ve Karadeniz'de görüldüğü ortaya konuldu.
Türk Toraks Derneği'nin Antalya'da gerçekleştirilen 19'uncu Yıllık Kongresi'nde konuşan Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Füsun Yıldız, Türkiye'de astım hastalarının klinik özelliklerinin saptanması amacıyla 14 farklı merkezden bin 400 astım hastasının katılımıyla araştırma yapıldığını anlattı. Yıldız, "Üç astımlı hastadan biri obez. Hastalık süresi ortalama 9 yıl. Astım üzerinde coğrafi bölgelerin özellikleri de etkili. Coğrafi bölgeler açısından astımlı hastalar değerlendirildiğinde alerji oranı en yüksek bölgeler Karadeniz ve Marmara bölgesi olarak bulundu" diye konuştu.
EN TEMİZ İL ÇANKIRI
Doç. Dr. Haluk Çalışır da, "Dünyada her yıl 7 milyon, Türkiye'de ise 29 bin insan hava kirliliğine bağlı nedenlerden ölüyor. Hava kirliliği ciddi bir 'kitlesel imha silahı'dır. Muş, Iğdır, Siirt ve Bolu havası en kirli illerimiz. Sadece Çankırı'nın havası temiz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.