Cuma 24.05.2013 14:30
Son Güncelleme: Cuma 24.05.2013 17:17

Bakanlık, gürültü kirliliği denetimlerine başladı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, İstanbul'da müziğin sesini fazla açan eğlence merkezine 20 bin liraya kadar para cezası verecek.

Turizm sezonun açılmasıyla birlikte gürültü denetimlerine Haziran ayında başlayacak olan Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, 5 dBA ve 7 dBC'lik desibel limitini geçen eğlence merkezlerine çeşitli oranlarda para cezası verecek. Geçen yıl İstanbul Boğazı etrafındaki denetimlerde, eğlence merkezlerine 459 bin 860 lira para cezası verildi. Belediyelerin yaptığı gürültü denetimlerinde ise bu yerlere yaklaşık 1 milyon 145 bin liralık idari yaptırım uygulandı.

Bakanlık, aralarında Ataşehir, Kadıköy, Beykoz, Kartal, Şişli, Beyoğlu, Üsküdar, Kağıthane, Bayrampaşa ve Esenler gibi semtlerin de bulunduğu 20 belediyeye denetim yapma yetkisi verdi.


SESİ FAZLA AÇAN İŞLETMEYE 20 BİN LİRA CEZA

Bakanlık, Çevre Kanunu'nun öngördüğü tedbirleri almayan ve standartlara uymayan eğlence mekanlarına, şantiyelere ve fabrikalara 20 bin 317 lira para cezası uygulayabilecek. Kanuna göre standartlara aykırı hareket ederek gürültü yaratan konutlarda, bu yıl için cezalar 674 lira, ulaşım araçları için 2 bin 29 lira, işyerleri ve atölyeler içinse 6 bin 769 lirayı buluyor.
Denetimlerde eğlence yerlerinin arka plan gürültü seviyesinin 5 desibel A'dan ve 7 desibel C'den fazla olan eğlence mekanlarına para cezasının yanı sıra kapatma cezası da verilebilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.