Cuma 15.01.2021 11:28
Son Güncelleme: Cuma 15.01.2021 11:42

Barajlardaki doluluk oranı yüzde 28’e çıktı

İstanbul’da bir haftadır devam eden yağmurlu hava yerini kar yağışına bıraktı. Baraj doluluk oranı da bu yağışlardan sonra 28,03 seviyesine ulaştı. Yağışların, İstanbul’un yaklaşık 1 aylık su ihtiyacını karşılaması bekleniyor.

Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün İstanbul için yaptığı uyarıların ardından günün ilk saatlerinde kar yağışı etkili oldu. Yaklaşık bir haftadır devam eden yağmurlu havanın ardından kar yağışının da başlaması barajlardaki su seviyesine olumlu yansıdı.

İstanbul Su ve Kanalizasyon İdaresi (İSKİ) sitesinde yer alan baraj doluluk seviyesi grafiği yukarı doğru hareket etmeye devam ediyor. İSKİ verilerine göre, 9 Ocak`ta yüzde 19,16 olan kente su sağlayan barajlardaki doluluk oranı, bugün itibarıyla yüzde 28,03 olarak ölçüldü. İstanbul`da kış döneminde günlük ortalama 2,7 milyon metreküp su tüketiliyor. Yaklaşık bir haftalık yağışların ardından barajlardaki yüzde 8,87'lık artışın İstanbulluların yaklaşık 1 aylık su ihtiyacını karşılaması bekleniyor.

BARAJLARDAKİ SU SEVİYESİ YÜKSELMEYE DEVAM EDİYOR

Yağışlarla birlikte en çok Istrancalar barajında su seviyesinin arttığı görüldü. Her bir barajdaki doluluk oranı ise bugün itibarıyla; Ömerli 23,17, Pabuçdere 15,18, Sazlıdere 9,24, Büyükçekmece 28,42, Alibey 37,70, Terkos 31,08, Kazandere 31,92, Elmalı 30,85, Darlık 48,08, Istrancalar 97,47 olarak kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.