Pazartesi 06.09.2010 11:12
Son Güncelleme: Pazartesi 06.09.2010 11:24

Bayramı evde geçireceğiz

MasterIndex araştırması, Türk halkının yüzde 83'ünün bayramı evde geçireceğini ortaya koydu.

MasterCard tarafından Türkiye'nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde, bin kişi üzerinde Yöntem Araştırma Şirketi'ne yaptırılan MasterIndex araştırmasına göre halkın yüzde 83'ü Ramazan Bayramı'nı evde geçirecek ve akraba ziyaretinde bulunacak.
Katılımcıların yüzde 12'si bayramda tatile çıkacaklarını ifade ederken, yüzde 5'lik kesim önce akraba ziyaretinde bulunup, ardından tatile gideceklerini ifade ediyor. Önce akraba ziyaretinde bulunup daha sonra tatile çıkacakların oranının yüksek gelir seviyesinde yüzde 21'lere ulaşması dikkat çekiyor.
Araştırmaya göre halkın yüzde 61'i Ramazan Bayramı için herhangi bir bütçe ayırmıyor. Kalan yüzde 39'luk kesim ise ortalama 456 TL'lik bütçe ayırdığını ifade ediyor. Bu oran yüksek gelir seviyesinde 641 TL'ye çıkarken, düşük gelir gruplarında 282 TL'ye geriliyor.
Öte yandan Ramazan Bayramı harcamalarının ödemesini nasıl yapacakları sorulan katılımcıların yüzde 24'ü "kredi kartı ile" yanıtını verdi. Yüzde 24'lük diğer bir kesim ise bayramda alışveriş yapmayacağını ifade etti. Ramazan Bayramı alışverişlerinde kredi kartı kullanacağını belirten kesim çoğunlukla kredi kartının taksit olanaklarına önem veriyor. Bunu yüzde 32 ile indirim olanakları takip ediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.