Çarşamba 31.01.2013

Bir 'Twitter cinayeti' daha

Ünlülerin asparagas ölüm haberleriyle sık sık gündeme gelen internetteki sosyal paylaşım sitesi Twitter'da, son kurban 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel oldu

Özellikle internet kullanıcılarının en önemli haber alma araçlarından biri haline gelen Twitter, yalan haberlerin kısa sürede yayılıp gerçekmiş gibi algılanmasına, hatta bu anlamda tepkiler oluşmasına neden olabiliyor. Pek çok kişinin kurban haline dönüştüğü bu olayların en alışıldık örnekleri ise ünlülerin asparagas ölüm haberleri. Hastanede tedavi gören Münir Özkul'un yalan ölüm haberi en az 3 kez Twitter'da yayılırken bir süre önce kaybettiğimiz usta Erol Günaydın'ın daha önce 2 kez Twitter'da öldüğü iddia edilmişti. Twitter'ın son kurbanı ise 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel oldu.
DOKTORUNDAN YALANLAMA
Önceki gece "Allahrahmeteylesin" başlığı altında vefatı duyurulan Süleyman Demirel'in özel doktoru sabah saatlerinde iddiayı yalanlamak zorunda kaldı. Doktor Aylin Cesur "Bunların tamamı gerçek dışıdır. Sayın Cumhurbaşkanımızın sağlığı yerinde ve kendisi normal hayatını sürdürmektedir" dedi. Ancak Demirel ne ilk ne de son örnek. Sosyal Medya araçlarında "troll" adı verilen ve kullanıcıları cevap yazmaya ya da iletiyi yaymaya yönlendirilen provokatif iletilerle tüm dünyada Twitter kullanıcılarının başı dertte. Ciguli, Metin Akpınar, Halit Akçatepe, Burhan Çaçan da hakkında vefat haberleri yayılan isimler arasında yerini aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.