Cumartesi 18.07.2009 21:56
Son Güncelleme: Cumartesi 18.07.2009 21:57

Boğaz'da üçüncü köprü protestosu

İstanbul Boğazı'nda yapılması planlanan üçüncü köprü, çevreye zarar vereceği gerekçesiyle çeşitli sivil toplum kuruluşu üyelerince Sarıyer'de protesto edildi.
Orman Mühendisleri Odası, Makine Mühendisleri Odası ve ''Üçüncü Köprü Yerine Yaşam Platformu''nun aralarında bulunduğu sivil toplum kuruluşu üyeleri, Çayırbaşı'nda toplandı.
''Barışa Pedal'' adlı bisiklet grubu üyeleri de bisikletlerine astıkları bayraklarla protestoya destek verdi.
Gruptakiler, ''Üçüncü köprü cinayettir'', ''Üçüncü köprüyü yaptırmayalım'' yazılı pankartlarla Çayırbaşı'ndan Sarıyer Meydanı'na yürüdü.
CHP İstanbul Milletvekili Çetin Soysal, burada yaptığı konuşmada, birinci köprünün adının ''çevre yolu'' olduğunu ve o çevre yolunun şimdi kentin merkezi haline geldiğini belirtti.
İkinci köprünün adının ise ''TEM'' olduğunu, bu köprünün de kentin merkezi haline dönüştüğünü ifade eden Soysal, ikinci köprü nedeniyle yeni yapılaşmaların oluştuğunu kaydetti.
Üçüncü köprü yapıldığında o bölgede ''talan olacağını'' öne süren Soysal, ''Üçüncü köprü, İstanbul'a ihanet köprüsüdür'' dedi.
SUYA ZAM KONUSU
İstanbul'da bir süre önce suya zam yapıldığını hatırlatan Soysal, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Niye zam yapılıyor? Çünkü 24 bin 500 adet kaçak yapılaşmanın altına imza atsın, dere yataklarını açsın. Niye Melen suyuna ihtiyaç duydun? Çünkü İstanbul'un su havzalarını yok ettin. İstanbul'da ulaşım, trafik sorunu var. Çünkü İstanbul'da plan tadilatları var. Kentin yoğun bölgelerine koca koca binalar dikiyorlar, kurum ve kuruluşların olumsuz görüşlerine rağmen... İstanbul, asla rant kenti olmamalıdır.''
''Üçüncü Köprü Yerine Yaşam Platformu'' adına açıklama yapan Orman Mühendisleri Odası İstanbul Şube Başkanı Besim Sertok da üçüncü boğaz köprüsünün Marmaray'ın fizibilite raporlarında bile gereksiz görüldüğünü ileri sürdü.
Üçüncü köprünün yeniden gündeme gelmesinin yap-işlet-devret yöntemiyle ''köprü rantı''nı bekleyen çevrelerin amaçlarına ulaşmak istediğini gösterdiğini iddia eden Sertok, şöyle konuştu:
''Yeri bile kesin olmadan uygun görülen sözde köprü projesindeki kara yolu ve demir yolu önerisinin bilimsel ve gerçekçi olabilmesi için, Avrupa ve Asya yakalarındaki demir yolu sistemlerinin yeni köprü güzergahına göre yeniden planlanması gerekiyor.
Bu çalışma ise 30 yıldır ancak Marmaray için gerçekleştirilebildi. Üçüncü köprü ve kent içi oto tünelleri hiçbir plana, SİT kararlarına, yasalara, uluslararası sözleşmelere uygun olmadığı için hiçbir plana işlenememektedir. Göztepe ile 4. Levent arası bir metronun maliyeti 450 milyon dolarken üçüncü köprünün çevre yolları ve viyadükleri ile maliyeti en az 900 milyon dolar olacaktır.''
Boğaziçi Çevre Kültür Dayanışma Derneği adına konuşan Nilay Koç, 2010 Avrupa Kültür Başkenti ilan edilen İstanbul'da kültür başkenti normlarının sadece, geçmiş medeniyet kültürlerinin kalıntılarının korunması olarak algılandığını, bunu doğru bulmadıklarını dile getirdi.
Protesto, sanatçı İlkay Akkaya'nın verdiği konserin ardından sona erdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.