Giriş Tarihi: 22.5.2021 09:20 Son Güncelleme: 22.5.2021 09:23

Bunları daha önce duymadınız! İşte yeni sürüm meslekler...

Üniversite sınavları yaklaşıyor, gençler meslek seçmenin kaygısında. Ama araştırmalara göre 100 milyondan fazla çalışanın 2030 yılına kadar yeni mesleklerde iş bulması gerekecek. Yani bazı meslekler tarih olacak, adını ilk kez duyduğumuz bazı meslekler ortaya çıkacak. Peki nedir bu yeni meslekler, araştırdık

Prof. Dr. Şebnem Özdemir, İstinye Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölüm Başkanlığı'nı yürütüyor ve aynı zamanda Massachusetts Institute of Technology (MIT)'de Bilgisayar Bilimi ve Yapay Zeka Lab'ında araştırma iş birlikçisi olarak çalışmalarına devam ediyor. Fütüristler Derneği Başkan Yardımcısı da olan Prof. Dr. Özdemir, ülkemizde özellikle yapay zekanın gelişimi, uygulama alanları ve geleceğin meslekleri konusunda yazdığı bir kitapla tanınıyor. Özdemir ile üniversite sınavına haftalar kala geleceğin meslekleri üzerine sohbet ettik

- Meslek anlayışımız bugünküyle kıyaslandığında çok değişecek mi?

- Meslek anlayışı diye bir şey kalmayacak. Lobi, lonca, meslek, meslek odaları kavramı bilginin az olduğu dönemlere ait. Bilgi bir kişi tarafından toplanıp, uygulama haline dönüştürüldükten sonra yeni başlayanlara aktarılıyordu. Şimdi bilgiye çok kolay erişiliyor. Bu nedenle meslek kavramından ziyade, ihtiyaçlar ve bu ihtiyaçları karşılayan işler hasıl olacak diyebiliriz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.