Perşembe 25.10.2012 17:37

Çadır kentte hüzünlü bayram

Türkiye'ye sığındıktan sonra Kahramanmaraş'taki çadır kente yerleştirilen Suriyeliler, ülkelerindeki olaylar nedeniyle Kurban Bayramı'nı hüzünlü geçiriyor.

Türkiye'nin açtığı kardeşlik eliyle çadır kentlere yerleşen Suriyeliler, Kurban Bayramı'na savaşta ''kurban'' verdikleri yakınlarının üzüntüsüyle girdi. Bombaların yakıp yıktığı topraklarında evlerini ve yakınlarını geride bırakıp, beraberinde hüzünlerini, acılarını ve umutlarını alıp yola çıkarak, sığınmacı duruma düşen Suriyelilerin bayramı da üzüntülü geçiyor.

Kahramanmaraş'ta bulunan yaklaşık 14 bin Suriyeli, Kurban Bayramı'na çadır kentte girdi. Bayram namazını mescitlerde kılan Suriyeliler bayramlaşma merasiminin ardından çadırlara geçti. Önce aileleriyle bayramlaşan Suriyeliler daha sonra çadır ziyaretleri yaparak bir birleriyle bayramlaştı. Suriyeliler kendilerine her türlü yardımı yapan çadır kentteki görevlileri de ziyaret ederek bayramlarını tebrik etti.

Türk devletinin kendilere sağladığı şefkat elinden mutlu olan mülteciler, Türkiye'yi dost biliyor ve bu dostluğun ömür boyu devam etmesini istiyor.
Suriyeli Fadime Erdi, hüzünlü bir bayram yaşadıklarını belirterek, ''Değmezdi bunlara, çok sefil olduk. Ne mutlu size ki bizi kabul ettiniz. Bizim canımız kurtardınız, Suriye'de kalsaydık ölürdük'' dedi.

''GEÇEN BAYRAMDA HÜZÜNLÜYDÜ''

Türkiye'den duydukları memnuniyeti dile getiren Erdi, Suriye'de atılan bombaların verdiği seslerden çocuklarının çok etkilendiğini belirterek, şunları kaydetti:

''Eğer Suriye'de olsaydık bombaların altında bir bayram geçirirdik. Yerin altına geçerdik. Bomba gelmeyecek bir yer bulur oraya geçerdik. Bomba sesi ve korkusunun tarifi yok. Ülkemizden kaçarak Türkiye'ye geldik. Canımızı kurtardık. Türkiye'ye çok teşekkür ediyoruz. Başbakan Erdoğan'a Allah ömür üstüne ömür versin.''

13 yaşındaki Cuma Kennu ise bir çocuk olarak bayramı ülkelerinde ayrı geçirmenin çok zor olduğunu dile getirdi. ''Beşşar inşallah ettiğini bulur'' diyen Kennu, ''Savaştan en çok çocuklar etkileniyor. Ama gelecekte her şeyin daha güzel olacağına inanıyoruz. Umuyoruz ki bir gün ülkemize döner bayramımızı orada yaşarız'' diye konuştu.

10 çocuk, 45 torun sahibi olduğunu belirten 74 yaşındaki Zuhal Bayırlı da torunları ve evlatlarından ayrı ikinci bayrama girdiklerini belirterek, savaştan kaçarak Türkiye'ye sığındıklarını ifade etti. Suriyeli Ali Manevi ise hüzünlü bir bayram geçirdiklerini dile getirerek, şöyle konuştu:

''Türk halkına teşekkürlerimizi sunarız. Bize açtıkları kardeş eliyle, hüznümüze ortak oldular. Hüzünlü bir bayram geçiriyoruz. Geçen bayram da aynı hüznü yaşamıştık. Allah'tan dileriz ki, her şey tekrar düzelir. Tekrar yurdumuza ve yuvamıza döneriz. Devletimizle kol kola gelmek istiyoruz. Ama bu Beşşar ile mümkün değil. Beşşar gitmeden Suriye düzelmez. Biz Türk halkını ve devletini çok seviyoruz. Türkler bizim kardeşimiz gibidir. Türkiye'de emin ellerdeyiz. Başbakan Erdoğan'ın Suriye halkına gösterdiği kardeşliği dünya ve ahirette unutmayacağız, mazlumun yanında oldu.''