Perşembe 01.12.2022 21:19
Son Güncelleme: Perşembe 01.12.2022 21:29

'Çay Kültürü' UNESCO Somut Olmayan 'Kültürel Miras Listesi'ne alındı

Dışişleri Bakanlığı, 'Nasreddin Hoca Fıkra Anlatı Geleneği' ve 'Çay Kültürü: Kimlik, Misafirperverlik ve Sosyal Etkileşim Sembolü' dosyalarının UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi'ne alındığı duyurdu.

Dışişleri Bakanlığı, 'Nasreddin Hoca Fıkra Anlatı Geleneği' ve 'Çay Kültürü: Kimlik, Misafirperverlik ve Sosyal Etkileşim Sembolü' dosyalarının UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi'ne alındığı duyurdu.

YAZILI AÇIKLAMA YAPILDI

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, "Azerbaycan, Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan'la birlikte sunduğumuz 'Nasreddin Hoca Fıkra Anlatı Geleneği' adlı çok uluslu adaylık dosyamız ile Azerbaycan'la birlikte sunduğumuz 'Çay Kültürü: Kimlik, Misafirperverlik ve Sosyal Etkileşim Sembolü' adlı çok uluslu adaylık dosyamız, 28 Kasım- 3 Aralık 2022 tarihlerinde Fas'ın başkenti Rabat'ta düzenlenmekte olan Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Hükümetlerarası Komitesinin 17'nci oturumunda UNESCO İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Mirası Temsili Listesi'ne kaydedilmiştir. Böylece ülkemizin Somut Olmayan Kültürel Miras Listelerinde kayıtlı kültürel unsurlarının sayısı 25'e ulaşmıştır. Zengin sözlü geleneğimizi ve ifadelerini yaşatarak gelecek nesillere aktarmaya ve toplumsal hayata nüfuz etmiş, güçlü ve köklü bir geleneğe sahip kültürel unsurlarımızı tanıtmaya devam edeceğiz" denildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.