Cumartesi 24.01.2010
Son Güncelleme: Pazar 24.01.2010

Cesaret formasındaki 11 cesur yürekli gazi

Galatasaray'ın yeni kırmızı formalarının tanıtımında Güneydoğu'da yaralanan 11 gazi yer aldı. Cesaret temalı formaları giyen gaziler, projede yer almaktan onur duyuyor

Galatasaray'ın "cesaret" temalı kırmızı forması görücüye çıktı. Formanın tanıtım kampanyası da temasına uygun yapıldı. Formaları Güneydoğu'da yaralanan gaziler giydi. Galatasaray Store 2009-2010 Kış Koleksiyonu'nundaki kırmızı formaları Güneydoğu gazileri tanıttı. "Kırmızı, bayrağımızın rengidir, kan basıncını yükselten renktir. Tutkudur kırmızı... Devamlılık, fiziksel güç ve azim onun bütünlüğüdür. Cesarettir" ifadesinin yer aldığı reklamda, Güneydoğu gazileri poz verdi. Reklamlarda, Güneydoğu'da değişik tarihlerde gazi olan, Hüseyin Demir, İsmail Aydın, Murat Zonb, Ebubekir Cenan, Kenan Şenvardar, Ercan Dede, Ümit Şimşek, Cevdet Balta, Ferhat Koçak, Mehmet Korkmaz ve Serhat Çaylı, Galatasaray formasıyla yer aldı. Çekimlerde yer alan gazilerden biri, Mehmet Korkmaz. 1973 Erzurum doğumlu. Askerliğinin 12. ayında, 1994'te Şırnak'ta mayına basan gazi Korkmaz, "Aylarca tedavi gördüm. Sonunda bacağımı kurtardılar parmaklarımdan bazılarını kaybettim. Sonra İstanbul'daki ailemin yanına döndüm. İki çocuğum var. Şimdi gazi maaşıyla geçinmeye çalışıyorum. Çekimler için beni İstanbul Valiliği'nden aradılar. Söyledikleri yere gittim. Formaları falan giydik çekimler yapıldı. Para konuşulmadı. Verip vermeyeceklerini bilmiyorum. Çekimlerde yeraldığım için çok mutluyum" diyor.
FANATİK GALATASARAYLI

Ebubekir Cenan ise 1972 Sivas doğumlu. 1998'de Van Başkale"de düştükleri pusu sonucunda gazi olmuş. Cenan, "Bir kadın terörist beni sırtımdan vurdu. İnce ve kalın bağırsak ve iç organları parçalandı. GATA'da 4 kere ameliyat olmuş. Bağırsaklarında hala sorun var. 2 tane çocuğum var. Sultanbeyli'de oturuyor. Galatasaraylıyım. Havalar iyiyse maça giderim. Soğuk havalarda maça gitmiyorum evde seyrediyorum" diyor.
GAZİLİĞİN ONURU

Hüseyin Demir 1978 Sivaslı. Demir 1998 ekim ayında askerliğinin altıncı ayında gazi olmuş. Demir, "Operasyona çıktığımızda, hareket halindeyken pusu yedik. Sol ayağımdan yaralandım. Sol ayak bileğimde çok sayıda kırık oluştu. Beş ameliyat oldum. Ayağım kısa şu anda. Yürümekte zorlanıyorum. Galatasaray'ın çekimlerinde seve seve poz verdim. Para düşünmedik çünkü gaziliğin verdiği bir onurumuz var. Bireysel değil genel sıkıntılar üzerinde duruyoruz genel olarak" diyor.
DİKKAT ÇEKERSE İYİ OLUR

Türkiye Harp Malulü Gaziler Şehit Dul ve Yetimleri Derneği Başkanı Gönül Alpaydın ise, "Belki bu çekimlerin ardından, rahat rahat evlerinde oturup Güneydoğu'daki gençleri hiç düşünmeyen insanların da dikkati gazilerimize ve şehitlerimize çevrilir. O bakımdan başarılı buluyorum bu çalışmayı" diyor. Galatasaray Pazarlama AŞ'den sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Cemal Özgörkey, "Galatasaray'ın her bir formasını belli bir tarihe, geçmişe bağlayıp adlandırıyoruz. Örneğin asalet temasıyla sunduğumuz "mor" forma da Galatlara dayanıyordu. Bu kez yine Galatasaray'ın tarihinden alınmış cesaret temasıyla kırmızı formamızı çıkardık.
REKLAM AMAÇLI DEĞİL

Sevgililer Günü'nden önce taraftarlarımıza sunduk. Kampanyadaki görselleri de Galatasaray tarihinden kullandık. Cepheden gönderilmiş bir mektuptan alıntı yaptık. 11 Galatasaraylı Gazi bu projeye katıldı ve katkıda bulundu. Seve seve bizimle oldular ve büyük keyif aldılar. Kendilerine de çok teşekkür ediyoruz. Bunu sosyal sorumluluk projelerimizin bir başlangıcı olarak değerlendiriyoruz" açıklamasını yaptı. Gazilerin gönüllü olarak çekimlerde yer aldığını ve hiç para verilmediğini anlatan bir Galatasaray yetkilisi, "Bu parayla yapılacak bir iş değil" diyor.

Ayaktakiler (soldan sağa)
Hüseyin Demir: Doğum 1978 Sivas, yaralanma 1998 Van.
İsmail Aydın: Doğum 1979 Rize, yaralanma 2002 Bingöl.
Murat Zonb: Doğum 1974 İstanbul, yaralanma 1995 Gabar.
Ebubekir Cenan: Doğum 1972 Sivas, yaralanma 1998 Van Başkale.
Kenan Şenvardar: Doğum 1975 İstanbul, yaralanma 1995 Çukurca.
Ercan Dede: Doğum 1975 Ardahan, yaralanma 1996 Bingöl.
Oturanlar (soldan sağa)
Ümit Şimşek: Doğum 1978 Kastamonu, yaralanma 1998 Siirt.
Cevdet Balta: Doğum 1972 Şiran, yaralanma 2000 Şırnak.
Ferhat Koçak: Doğum 1977 Çankırı, yaralanma 2000 Şırnak.
Mehmet Korkmaz: Doğum 1973 Erzurum, yaralanma 1994 Şırnak.
Serhat Çaylı: Doğum 1983 Kars, yaralanma 2004 Diyarbakır.