Salı 04.12.2012 18:59

Çiftçinin emeği tarlada kaldı

Niğde'de lahana üreticileri, ürünlerini satamamaktan şikayetçi. Üreticiler, 70 kuruşa mal ettikleri lahanayı 50 kuruşa bile satamadıklarını belirtiyor.
Lahananın vatanı olarak adlandırılan Sazlıca kasabasında geçtiğimiz yıl soğuktan dolayı hasat yapılmadığını belirten Sazlıca Belediye Başkanı Süleyman Görgülü bu yıl ise ürüne alıcı çıkmadığını söyledi.
Niğde Ziraat Odası Başkanı Veli Kenar da konuyla ilgili açıklamasında, Niğde'nin 3 temel ürünü olduğunu belirterek, "Bunlar patates, elma ve lahanadır. Patatesin fiyat ve satış sorunuyla elimizde kalmıştı, şimdi de lahanalar elimizde kaldı. Lahana tarlada maliyetinin yarı fiyatına da olsa satılmıyor. Lahana Niğde'mizin temel bir ürünüdür, yani ekonomiye yön verir. Türkiye'nin yaklaşık yüzde 20'sinin ihtiyacı bizim Niğde'de karşılanmaktadır. Üretim olarak 2. sıradayız. Ancak lezzet ve tat bakımından Niğde birinci sıradadır. Çünkü rakım olarak yüksek olduğumuz için tadı lezzetlidir. Geçen yıl 1 lira ile 1.20 lira arasında satılan lahana bu yıl 50 kuruşa dahi alıcı bulamıyor. Bu ürünün maliyeti 70 kuruş zaten, ama aşağısına bile lahana satılmıyor." dedi.
Lahananın tarlada kalmasından dolayı büyük zarara giren çiftçiler ise "Lahana şu an 30 kuruş, en kötüsü bu. 25 kilogramlık bir lahana 30 ya da 40 kuruş, alan da yok." diye yakındı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.