Çarşamba 16.09.2009

'Da Vinci' çözüldü sıra 'Kayıp Sembol'e geldi

'Kayıp Sembol'ün yayımlandığı ülkelerde sabahtan itibaren uzun kuyruklar oluştu. Avustralya'da 'Kitabı ilk kim bitirecek' diye yarışma bile düzenlendi

Da Vinci'nin Şifresi kitabıyla tüm dünyada fırtınalar estiren ABD'li yazar Dan Brown'ın merakla beklenen yeni kitabı "The Lost Symbol - Kayıp Sembol" dün okuyucuyla buluştu. Vakit geçirmeden kitaba sahip olmak isteyen meraklılar, günün erken saatlerinden itibaren kitapçıların önünde uzun kuyruklar oluşturdu. "Da Vinci Şifresi", "Melekler ve Şeytanlar" gibi kitaplarıyla Türkiye'de ve dünyada milyonlarca hayran kazanan Dan Brown'ın ilk baskıda 6.5 milyon adet basılan kitabı, yayıncı firma Random House'un şu ana kadarki en çok sayıda basılan kitabı olma özelliğini taşıyor. Bu miktarın 5 milyonu ABD'de geri kalanı ise İngiltere, Avustralya, Yeni Zelanda ve Güney Afrika'da satışa sunuldu. "Kayıp Sembol"ün İngiltere'de 24 saatte 2 milyon 652 bin adet satarak Harry Potter'ın rekorunu elinden alması bekleniyor. Diğer yandan Avustralya'da kitabı yayınlayan firmanın düzenlediği yarışmada, çok sayıda kişi romanı ilk bitiren olmak için kıyasıya yarıştı.
TURİSTİK ETKİSİ
İnternetten verilen siparişlerle İngiltere'nin en çok satan kitapları listesine giren "Kayıp Sembol"ün tanıtımı için uzun süredir hummalı bir çalışma yürütülüyordu. Kitabın ana karakteri, önceden de olduğu gibi sembol bilim profesörü Robert Langdon, bu kez de gizemli masonlara karşı mücadele ediyor. "Kayıp Sembol"ün turizmi de olumlu yönde etkilemesi bekleniyor. Önceki kitaplarında ismini geçirdiği mekanlar turist akınına uğrayan Brown'ın, bu kitapta da adı geçen mekanlar hakkında detaylı bilgi verdiği belirtildi.

İKİ AYA TÜRKİYE'DE

Avustralya'da kitap hakkında ilk yorumu yapmak isteyenler, kitabı ilk okuyan olmak için uğraş verdi Kitapları 40 milyon kadar satan yazar Brown'ın sağladığı gelirin 300 milyon doları bulduğu belirtiliyor. Kitap 2 ay kadar sonra Türkiye'de de basılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.