Perşembe 13.07.2017
Son Güncelleme: Perşembe 13.07.2017

Darbe gecesi doğan Reyhan 1 yaşında

15 Temmuz darbe girişimi sırasında takside doğan Reyhan bebek de 1 yaşını dolduruyor. Kaos içinde doğum sancısı çeken Suna Demir, “O hainler yüzünden ölümle yüz yüze kaldık” dedi

Üsküdar Meydanı'nda kalem ve mendil satarak geçimini sağlayan Suna Demir, yanında diğer çocuğu Nimet (3), kayınvalidesi Şükran Demir ve kayınpederi Erkan Demir ile birlikte 15 Temmuz akşamı satış yaptıktan sonra Üsküdar'dan bindikleri otobüsle Ataşehir Yeni Çamlıca'daki evlerine doğru yola çıktı. Bir süre sonra da bindikleri İETT otobüsünün şoförü yolun kapandığını, herkesin inmesi gerektiğini söyledi. 9 aylık hamile Suna Demir'in o anlarda doğum sancıları başladı. Demir ve ailesi bir süre yürüdükten sonra insaflı bir taksici sayesinde yeni Çamlıca'daki evlerine gidebildi. Genç kadının sabaha karşı yine sancıları başladı.
KADIN ŞOFÖRÜN ADI VERİLDİ
Eve taksi çağırdılar, gelen taksici kadın şoför Reyhan Soylu'ydu. Dudullu sapağından giren Soylu, Ataşehir TEM bağlantı yolu üzerinden Zeynep Kamil Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne doğru yola çıktı. Köprü istikametinde, Altunizade yakınlarında yol birden tıkandı. Suna Demir acılar içinde kıvranıyor, trafik bir santim bile ilerlemiyordu. Vatandaşlar, polisler Demir için seferber oldu. Ancak yolu açamadılar. Dayanacak hali kalmayan genç kadın kayınvalidesi ve taksici kadının yardımıyla doğum yaptı. O travmayı hala atlatamayan Demir şunları anlattı: "Her şeye rağmen şanslıydım çünkü o sırada trafikte olan Dr. Mehmet Çelik bey yardıma koştu. Mesaiye gidiyormuş. Zaten aracında malzemeleri de varmış. Doğan bebeğimin kordonunu kesti. Onu hayata bağladı. Allah ondan razı olsun... Bebeğe de, taksici ablamızın ricası üzerine Reyhan ismini verdik." Bebeğinin 1 yaşına basmasının mutluluğunu yaşayan anne Suna Demir, "Akciğeri enfeksiyon kapmış. İlaç alacak paramız bile yok. zor şartlar altında yaşıyoruz" diye konuştu. Darbeci alçaklara büyük tepki gösteren Suna Demir, "Hainler o gece halkımıza ateş etti. Şehitler verdik. Yolun kapanmasına neden oldular. Bebeğimin ve benim hayatımı riske attılar. Ölebilirdik de. İnşallah güzel ülkemiz bir daha böyle bir acı yaşamaz" diye konuştu.

AMCASI DA TAKSİDE DOĞMUŞ
Kayınvalide Şükran Demir de, "Oğlum Muhammed de takside doğmuştu. O an geldi aklıma. Suna acı çekerken kendimi hayal ettim. Gelinimi kaybedeceğiz diye çok korktuk. Bebeğin ayaklarına, poposuna vurduk. Ses gelmedi. Öldü sandık. Ayak altına vurunca ağlamaya başladı ve dünyalar bizim oldu. Mehmet Bey'in bebeğe müdahalesinden bir süre sonra yol birden açıldı. Aynı taksiyle hastaneye gittik" dedi.