Pazartesi 19.12.2011 12:07
Son Güncelleme: Pazartesi 19.12.2011 12:53

Depreme hazır mıyız?

44 ildeki 3 bin 267 hanede yapılan araştırmaya katılanların yüzde 70’i depreme yönelik hiçbir hazırlığı olmadığını, yüzde 80’i ev satın alırken veya kiralarken depreme dayanıklılığına bakmadığını söyledi.

Deneklerin yüzde 47'si depremin Allah'ın takdiri olduğunu ve alınacak önlemlerle zararın azaltılabileceğini belirtirken, yüzde 11.5'i 'Allah'ın takdiri olan depremden korunmak asla mümkün değildir' görüşünde.
A&G Araştırma Şirketi'nin Türkiye'nin 44 ilinde 3 bin 267 hanede yaptığı deprem araştırmasından çıkan sonuçlar, ülkemizde depreme yönelik kaderci yaklaşımı ortaya koydu. Katılımcılıran yüzde 80'i ev alır veya kiralarken binanın deprem güvenliğini araştırmadığını belirtirken, "Yaşadığınız binanın depreme dayanıklı olduğunu düşünüyor musunuz?" sorusuna "Evet dayanıklı" yanıtını verenlerin oranı ise yüzde 40.
Ankete katılan her 100 kişiden 70'i depreme yönelik hiçbir hazırlığının olmadığını belirtirken, her 100 kişiden 83'ü oturduğu binanın deprem kontrolünün yapılmadığını söylüyor.

Kadınlar daha kaderci

Kadınların yüzde 48.4'ü "Depremin Allah'ın takdiri olduğunu" ancak tedbir alınırsa korunulabileceğini düşünürken erkeklerde ise bu oran yüzde 45.7. Erkeklerin yüzde 42.5'i "Depremin bir doğa olayı" olduğu görüşünü paylaşırken kadınların ise yüzde 40.4'ü bu görüşte.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.