Giriş Tarihi: 22.09.2023

Dev projeler Tuzla’ya çağ atlattı

İstanbul’un gözde ilçelerinden Tuzla, belediye tarafından hayata geçirilen dev projelerle adeta çağ atladı. Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, “Denizcilik ve eğitim denilince akla Tuzla gelsin istiyoruz” dedi

İstanbul'un en önemli denizcilik, sanayi ve eğitim yatırımlarının adresi olan Tuzla, büyük bir atılım içinde. Yapılan dev yatırımlar ve belediye tarafından hayata geçirilen projelerle adeta ilçenin çehresi değişmiş durumda. Turkuvaz Medya yazarları, 'Şehir Buluşmaları' kapsamında son olarak Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı'nın konuğu oldu. Gazeteciler Mahmut Övür, Ekrem Kızıltaş, İsa Tatlıcan, Faruk Erdem, Nihan Günay, Cihan Narlı, Mevlüt Tezel ve Yüksel Aytuğ, Başkan Şadi Yazıcı ile birlikte belediyenin hayata geçirdiği hizmetleri yerinde inceledi. Tuzlalıların hayatını kolaylaştırmak için çalışan ve yaptığı hizmetlerle ilçeye yeni bir profil kazandıran Başkan Yazıcı, 15 yıllık belediye başkanlığı döneminde yaptıkları çalışmaları anlattı.

YENİ PROJELER YOLDA
İlk olarak gazetecilerle kahvaltıda bir araya gelen Tuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, ilçede yaptıkları önemli hizmetler hakkında bilgi verdi. Yazıcı ve ekibinin hayata geçirdiği yatırımların listesi hayli uzun: Tuzla Marina, Gönül Elleri Çarşısı, Evden Eve İyilik Projesi, Engelsiz Yaşam Merkezi, Gençlik merkezi, Şehit Ömer Halisdemir Gençlik Kampı, Türkiye'nin ilk Gemi Gençlim Merkezi, Bilgi Evleri, Yaşlılar Merkezi ve Hobi Bahçesi, Kadın Girişimcilik Merkezi, Tuzla Acil Afet Yönetim Merkezi, Kronik Hasta Danışma Merkezi... Ancak 2009 yılında göreve gelen Başkan Yazıcı'nın durmaya hiç niyeti yok. Harıl harıl Tuzla'nın değerini artıracak yeni projeler üzerinde çalışıyor.
5 BASAMAK BİRDEN YÜKSELDİ
"Biz eğitim kenti ve deniz denilince Tuzla akla gelecek diye iki hedef koyduk ve bu hedefler doğrultusunda çalıştık" diyen Başkan Yazıcı, kent yaşamının kalitesini artırabilmek için yaptıkları çalışmalara değindi. 2018 yılında İnsani Değerlendirme Vakfı'nın klasik değerlendirmesinde 23'üncü sırada olduklarını hatırlatan Şadi Yazıcı, "Bu sene itibarıyla ise 18'inci sıraya kadar yükseldik. Şehrin yükümü alan bir ilçe olarak da o listede sadece biz varız. 2009 yılından bu yana 359 proje yaptık. 2019 seçimlerinde vaatlerimizin yüzde 99'unu yaptık. Vaat etmediğimiz halde yaptığımız birçok proje oldu" değerlendirmesinde bulundu.

GÖNÜL ELLERİ HERKESE DOKUNUYOR
İlçede hayata geçirilen projelerden biri olan Gönül Elleri Çarşısı'nın önemine değinen Başkan Yazıcı, "Bu benim ilk projemdi. 2010 yılında açılışını yaptık. Bu, 4 bin 500 kent gönüllüsüyle birlikte yürüttüğümüz ve toplumdaki tüm dezavantajlı kesimlere dokunduğumuz bir proje. 2 bin metrekare alanda güzel bir çalışma yürütülüyor. Kent gönüllülerimiz ihtiyaç sahibi kişi ve ailelerin tespit edip talep ve ihtiyaçlarına çözüm üretiyorlar. Yapılacak olan şeye gönül elçileri karar veriyor biz sadece lojistiğini sağlıyoruz. Tuzla'da 'Gönül elleri bizim eve gelmedi' diyebilecek bir ev bulamazsınız. Çarşımızda 14 komisyonumuz var" diye konuştu.
SADAKA TAŞI SANAL ORTAMDA
Geçmişin sadaka taşı uygulamasını mobil uygulamayla internet ortamına aktardıklarını belirten Başkan Yazıcı, "Evden Eve İyilik de sosyal projelerimiz içinde önemli bir çalışmaydı. Eskiden sadaka taşı denilen anlayışı internet ortamına taşıdık. İnternet üzerinden yaptığımız bir uygulamayla ihtiyaç sahipleri ihtiyaçlarını yazıyor. Yardım yapmak isteyen arkadaşlarımız da ne yardım yapacağını yazıyor. Biz arka planda iki tarafın eşleşmesini sağlıyoruz" ifadelerini kullandı.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİSİNE BURS
İlçede Engelsiz Yaşam Merkezi kurdukları bilgisini paylaşan Yazıcı, gençlik merkezlerinde gençlerle sürekli bir araya geldiklerini ve her yıl bin 200 öğrenciye üniversiteye hazırlık kursu verdiklerini kaydetti. Yazıcı, şunları anlattı: "Belediyeler İstanbul'da toplamda 6 bin öğrenciye üniversiteye hazırlık kursu veriyor bunun bin 200'ünü biz yapıyoruz. Bu kurslarda ciddi bir kazanma oranı var. Kazanan öğrencilerimizi de sürekli takip ediyoruz. Hatta bir lisans programına yerleşip bitirip Tuzla Belediyesi'nde işe başlayan gencimiz bile var. 2014'ten itibaren üniversite öğrencilerine burs vermeye başladık. Toplam 15 bin 407 öğrencimize yıl boyunca 2 bin TL burs verdik. Bu sene 6 bin TL'ye çıkarttık. Anayasa Mahkemesi burs vermeyi yasaklamıştı. Biz aileye yardım şeklinde 6 ayda bir burs veriyoruz. Öğrenci örgün öğretim belgesini, aile de ikametgâh belgesini getiriyor. Bursunu veriyoruz. Bu sene de 3 bin 500 -4 bin öğrenciyi bulacak."
ÖDÜL ALAN GENÇLİK MERKEZİ
Şehit Ömer Halisdemir Gençlik Kampı hakkında da bilgi veren Başkan Yazıcı, buranın beş yıldızlı bir kamp olduğunu kaydetti. Şimdi Gençlik ve Spor Bakanlığı ile birlikte bu kampta çalıştıklarını söyleyen Yazıcı, "On binlerce gencimizi ağırladık. Türkiye'nin ilk gençlik gemisini yaptık. Mehmet Akif Ersoy adlı şehir hatları vapurunu aldık ve gençlik merkezi yaptık. Orada her türlü gençlik faaliyetini yapıyoruz. Bu konuda Cumhurbaşkanımızdan ödül de aldık. 50 bin öğrenciye kırtasiye desteği verdik. Pandemi döneminde başlattığımız askıda tablet uygulaması devam ediyor. Artık ilçe dışına da bu konuda destek veriyoruz. Digital kütüphanemizi 2010 yılında açmıştık. Digital kütüphanemizde 40 bin kitaba Tuzla kartla herkes ulaşabiliyor. Dijital okuryazarlığı yaygınlaştırmak için çalışma başlattık" diye konuştu.

YAZARLARA ANLATTI
MERKEZ OLDU
TUZLA Marina'nın hayata geçirilmesi hakkında konuşan Başkan Yazıcı, "Tuzla'nın mahalleleri birbirinden uzaktı. Bir merkez noktamız yoktu. Tuzla Marina bizim ilk dönemimizden itibaren planladığımız ikinci dönemimizin başında da açtığımız bir projemizdir. 520 bin metrekare içinde yer alan çupra balığına benzeyen, alışveriş merkezleri, tema parkı ve akvaryumu olan bir alan. Tuzla'nın kendine yettiği bir projedir. Tuzla Marina'dan dolayı ekonomiye katkı sağladığımız için ödül aldık. Şu anda burada 3 binden fazla çalışan var" şeklinde konuştu.
YAŞLILAR BİRLİKTE VAKİT GEÇİRİYOR
SEKİZ yıl önce anne-çocuk eğitim merkezlerini açtıklarını söyleyen Başkan Yazıcı, şunları kaydetti: "Sekiz merkezimiz var. Bunların sayısını artırmaya çalışıyoruz. Geçen yıl itibarıyla kadın girişimcilik merkezi kurduk. Yaşlı merkezini açtık. Sabah yaşlılarımızı evinden alıyoruz, akşama kadar akranlarıyla burada vakit geçiriyorlar. Bir yandan da merkezin bahçesinde toprakla uğraşma imkânı buluyorlar. Bunu Türkiye'de ilk defa biz yaptık. 2010 yılından itibaren her perşembe günü belediyenin girişine masa kurup halk günü yapıyoruz. Vatandaşımızın başkana ulaşamadık demesini önüne geçiyoruz. Sabah gelip sıra alan vatandaşımızla burada görüşüyoruz. İstanbul'da verilen evde sağlık hizmetinin yüzde 17'sini Tuzla'da veriyoruz. Buna kronik hastalıklar merkezini açarak destek veriyoruz. Bu, benim 2019 yılındaki vaadimdi."