Cumartesi 24.08.2013 11:27

Dizi çılgınlığı 10 yaşından sonra başlıyor

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yaptığı araştırma, çocukların çizgi film izleme oranının 10 yaşından sonra büyük ölçüde azaldığını ve onun yerini dizi ve filmlerin almaya başladığını ortaya koydu.

Araştırmaya göre, 6-10 yaş arasındaki çocukların yüzde 94'ü, televizyon programları arasında çizgi filmleri tercih ederken, bu oran 11-15 yaş aralığında yüzde 50'ye düşüyor. Dizi-film izleme oranı ise 6-10 yaş arasında yüzde 44 iken 11-15 yaş arasında yüzde 77'ye çıkıyor.
TÜİK'in "Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanımı ve Medya" araştırmasına göre, 6-15 yaş arası çocukların yüzde 92,5'i her gün televizyon izliyor. Bu dönemde cocukların yüzde 49'u günde 2 saat, yüzde 39'u 3-4 saat, yüzde 11'i ise 5-8 saatini televizyon karşısında geçiriyor. İzlenen program türleri incelendiğinde çocukların çizgi filmler kadar dizilere de ilgi gösterdikleri ortaya çıkıyor.
Çocukların yüzde 72'si çizgi film izlerken, bunu yüzde 60 oranıyla film ve diziler takip ediyor. Eğlence, müzik ve yarışma programları izleyen çocukların oranı yüzde 49, spor programları izleyen çocukların oranı yüzde 23, belgesel, kültür, sanat gibi eğitici programları izleyenlerin oranı ise yüzde 20 olarak göze çarpıyor. Çocukların en az izlediği program türü ise yüzde 10 ile haberler.

KIZ ÇOCUKLARI DİZİ, ERKEK ÇOCUKLARI SPOR PROGRAMI İZLİYOR

TÜİK'in araştırmasına göre 6-15 yaş grubundaki çocuklar arasında kızlar dizi ve filmleri, erkekler ise spor programlarını daha fazla izliyor. Dizi ve film izleme oranı erkeklerde yüzde 56 iken, bu oran kız çocuklarında yüzde 64'e çıkıyor. Spor programları izleme oranı ise kızlarda yüzde 6 iken erkeklerde yüzde 39'a yükseliyor.
Eğlence, müzik ve yarışma programlarını kızlar; belgesel, kültür, sanat programları ile çizgi film ve haber programlarını ise erkekler daha fazla seyrediyor.
Çizgi film izleme oranı 10 yaşından sonra büyük ölçüde azalıyor ve onun yerini diziler almaya başlıyor. 6-10 yaş arasındaki çocukların yüzde 94'ü, televizyon programları arasında çizgi filmleri tercih ederken, bu oran 11-15 yaş aralığında yüzde 50'ye düşüyor. Dizi-film izleme oranı ise 6-10 yaş arasında yüzde 44 iken 11-15 yaş arasında bu oran yüzde 77'lere kadar çıkıyor.

ERKEKLER SPOR, KIZLAR MAGAZİN OKUYOR

TÜİK'in araştırmasına göre, 6-15 yaş arasındaki 6 çocuktan 1'i her gün gazete ve dergi okuyor. Bu yaş grubundaki çocukların yüzde 48'i ise haftada en az 1 kez, yüzde 23'ü ayda en az 1 kez, yüzde 10'u ise iki üç ayda bir gazete okuyor. Erkek çocukları, gazetelerde spor yazılarını, kızlar ise TV, magazin ve eğlence türü yazıları okumayı tercih ediyor.
Erkeklerin yüzde 69'u spor, yüzde 37'si bilim ve teknoloji, yüzde 33'ü haber, yüzde 32'si komedi ve mizah yazıları, 24'ü magazin ve eğlence, yüzde 9'u gazetelerde köşe yazarlarını okuyor. Kız çocuklarının ise yüzde 55'i TV, magazin ve eğlenci programları, yüzde 35'i komedi ve mizah, yüzde 32'si kültür sanat, yüzde 31'i haber, yüzde 30'u bilim ve teknoloji, yüzde 14'ü köşe yazarlarını
okumayı tercih ediyor.
Çocuklar gazetelere olduğu gibi dergilere de aynı ilgiyi gösteriyor. Çocukların yüzde 14'ü her gün, yüzde 37'si haftada en az bir kez, yüzde 32'si ayda en az bir kez, yüzde 16'sı da iki-üç ayda bir dergi okuyor. En fazla tercih edilen türlerin başında çocuk dergileri gelirken, bunu bilim ve teknik dergileri, spor ve sağlık dergileri, haber ve magazin dergileri ile zeka oyunları dergileri izliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.