Perşembe 29.03.2012

'Dünyanın dibi başka bir gezegen gibi'

Mariana Çukuru'na dalış yapan James Cameron çektiği videoların ilkini yayınladı. Ünlü yönetmen "başka bir gezegene gidip geldiğini" ifade etti

Geçtiğimiz gün 12 ton ağırlığındaki özel yapım denizaltı ile Pasifik Okyanusu'ndaki dünyanın en derin yeri Mariana Çukuru'na tek başına dalış yapan ödüllü yönetmen, çekilen videoların ilkini yayınladı. Cameron, dalış hazırlıklarıyla başlayan videoda, 11 kilometre derinlikte yaşadıklarını anlatıyor. Daha sonra kapkaranlık bir okyanus tabanı görülüyor.
3 SAAT BOYUNCA GÖRÜNTÜ ALDI

Cameron'ın tabiriyle "aya benzeyen" yüzeyde, test dalışlarında görülmeyen yaşam formlarına da rastlanıyor. National Geographic dergisi tarafından organize edilen dalış, ABD'ye ait Guam Adası'nın 500 kilometre güneybatısında gerçekleştirildi. Titanik, Aliens, Terminatör ve Avatar gibi filmlerin yönetmeni olan Cameron, yapılması planlanan belgesel için üç boyutlu kameralarla donatılmış denizaltı ile üç saat boyunca görüntü aldı. Cameron, indiği noktanın "güneş ışığından, ısıdan ve her türlü sıcaklık derecesinden" tamamen yoksun olduğunun altını çizdi ve "başka bir gezegene gidip geri geldiği" duygusuna kapıldığını ifade etti. Mariana Çukuru'na 23 Ocak 1960'ta Amerikalı bahriyeli teğmen Don Walsh ile 2008'de ölen İsviçreli oşinograf Jacques Piccard batiskafla inmiş ve sadece 20 dakika kalmıştı. Daha sonra buraya gitmeyi deneyen olmamıştı. DIŞ HABERLER

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.