Son Güncelleme: Pazar 10.02.2013
Dünyanın en tehlikeli su yolu: Boğaz
Boğaz'daki son kazayı uzmanlar yorumladı: Boğaz'dan yılda 55 bin gemi geçer. Ve bir gemi 12 kez rota değiştirir. Kazaların yüzde 90'ının nedeni ise kılavuz kaptan almayan gemilerdir
LİMİT 8 MİL OLSUN
Karadeniz'den Marmara'ya gelip İstanbul Boğazı'ndan geçen bir geminin 12 defa rota değiştirdiğinin altını çizen Kaptan Hakkı Kerem Olcay şunları söylüyor: "Rota değişiklikleri bu kadar sık olan başka bir bölge yok. Ayrıca akıntıdan dolayı sık sık gemilerin dümenleri kilitleniyor. Kazaların büyük bölümü dümen kilitlenmesine bağlı... Dünya ticaretinin geçiş yolu olan Boğaz'da sorunun çözümü için uluslararası platformlarda acil çözüm şart. Yoksa risk çok büyük... Boğaz'da hız 8 milden fazla olmamalı. 200 metre uzunluğunda olan ve tehlikeli yük taşıyan gemilerin geçişleri gündüz olur. Gece ise daha çok kuru yük taşıyanlar ve küçük gemiler geçer. Okyanusta bile gemiler kafa kafaya çarpışıyor. Deniz otobüsleri hız limitinin üzerinde seyrediyor. Sanırım 'Geçerim' refleksiyle davranmış."
KILAVUZ ALMIYORLAR
Kaptanlık hizmetinin önemine değinen uzmanlar, kazaların yüzde 90'ının kılavuz kaptan almadan geçen gemiler nedeniyle meydana geldiğini vurguluyor. Kuru yük gemisinin kılavuz kaptan almadan geçmesi nedeniyle önemli bir kaza meydana geldiğini savunan Kılavuz Kaptanlar Derneği yetkilileri, "Küçük tonajlı nehir gemisi olduğu için çok yüksek bir kılavuz ücreti de yok. Ama ona rağmen mecburi olmadığı için gemilerin kılavuzsuz geçmesi nedeniyle kaza oluşabiliyor. Bu konuda Uluslararası Denizcilik Örgütü'nün şiddetli tavsiye kararı var. Dünyada deniz kazalarının birçoğu kılavuzluk bölgelerinde yani sığ-tehlikeli sularda olur. Türk boğazlarında olan kazaların yüzde 90'ı kılavuz kaptan almamaktan kaynaklanıyor" diyor.
DENİZ OTOBÜSÜ TUZLA'YA ÇEKİLDİ
Kuru yük gemisi ile deniz otobüsünün karıştığı kazayla ilgili detaylar netleşiyor. Kimin kusurlu olduğu ise henüz kesin değil. Ancak 7-8 knots hızla ilerleyen bir nehir gemisinin, yüksek hızlı deniz otobüsüne karşı manevra yapmasının çok güç olduğuna işaret ediliyor. Boğaz'da yüksek hızla yolcu taşıyan gemilerin arasından geçen yük gemisinin kılavuz kaptan almaması nedeniyle, kazanın meydana geldiği üzerinde duruluyor. Bu arada kaza sonrası yük gemisi Ahırkapı'ya, deniz otobüsü ise onarım için Tuzla'daki askeri tersaneye götürüldü. Kazada yaralanan 4 kişinin tedavileri de sürüyor.
EN SON HABERLER
- 1 SABAH katil polisin ifadesine ulaştı! Başkomiser ile komiseri boş yere şehit etmiş
- 2 Meteoroloji hava durumu raporunu paylaştı! Hafta sonuna uyarısı; sağanak geliyor: İstanbul, Ankara, İzmir...
- 3 İngiliz öğretmen cinayetinde soruşturma tamamlandı! Cinayetten 3 saat 15 dakika önce videolu ölüm tehdidi
- 4 ABD'de ölen fenomen Yağmur’un avukatı: Yağmur öldüğünde şüpheli şahıs yanındaymış
- 5 Bitlis’te feci kaza! Kontrolden çıkan minibüs kaldırımdaki vatandaşların arasına daldı
- 6 Mahkeme kararını verdi! Adnan Oktar suç örgütünün "sosyal medya" oyunu çöktü: Tam 300 hesap...
- 7 60 yıllık eşini köpeklerin saldırısında kaybeden acılı adam SABAH’a konuştu! “Canımı yarısı gitti”
- 8 Üvey kardeşine maaş bağlatıp, o paralarla klip çektirmiş
- 9 Ankara-Erzincan uçağında asılsız bomba ihbarı
- 10 Bodrum'da içme suyu hattında patlama! Yollar göle döndü