Giriş Tarihi: 15.01.2013 20:42

Düşen THY uçağıyla ilgili yeni gelişme

Hollanda'da 2009 yılında düşen THY uçağının irtifa gösterge aletinin daha önceden 16 kez arızalanmış olduğu tespit edildi.

Daha önceden hazırlanan bir raporda kazanın irtifa gösterge aletindeki arıza nedeniyle gerçekleştiği iddia edilmişti.
Hollanda'da, 25 Şubat 2009 tarihinde İstanbul–Amsterdam seferini yaparken Schiphol Havaalanı'na inişe geçtiği sırada düşen, THY'ye ait uçaktaki irtifa gösterge aletinin, kazadan bir yıl önceki dönemde 16 kez daha bozulduğunun tespit edildiği bildirildi.
Alt Yapı ve Çevre Bakanlığı Müsteşarı Wilma Mansveld, bir milletvekilinin konuyla ilgili soru önergesine verdiği cevapta, söz konusu arızaların her seferinde sistemi yeniden çalıştırmak ya da antenleri değiştirmek suretiyle tamir edildiğini kaydetti.
Dört yıl önce meydana gelen kazada 127 yolcu ve 7 kişilik mürettebat taşıyan uçak, havaalanına bir buçuk kilometre uzaklıktaki bir tarlaya düşmüş ve üç parçaya ayrılmıştı.
Kazada 4'ü mürettebat 9 kişi hayatını kaybetmiş, 100'e yakın kişi yaralanmıştı. Kazayla ilgili araştırma yapan Hollanda Güvenlik Araştırma Konseyi'nin hazırladığı raporda, uçağın, sol tarafında yer alan irtifa gösterge aletinin arızalı olmasından dolayı düştüğü ileri sürülmüştü.
Olayla ilgili soruşturmayı yürüten Haarlem Savcılığı geçen sene, kazadan dolayı kimsenin suç işlemediğine karar verildiğini belirterek cezai soruşturmayı kapatmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.