Cumartesi 18.07.2009 11:17
Son Güncelleme: Cumartesi 18.07.2009 22:15

Eğitim uçağı ikiye ayrıldı

Adana'da özel bir uçuş okuluna ait Piper PA30 tipi uçak, motor arızası sonucu yerleşim yeri yakınlarına zorunlu iniş yaptı. Uçaktaki 2 kişi hafif yaralandı.

Özel bir uçuş okuluna ait Piper PA30 tipi TC-FAN kuyruk tescilli uçakla eğitmen pilot Yakup Çarkçı (60), pilot adayı Yaşar Alper Kobak (35) ile birlikte eğitim uçuşu için Adana Havalimanı'ndan kalkış yaptı.
Uçak, merkez Sarıçam ilçesi Cumhuriyet Mahallesi İncirlik 10. Tanker Üs Komutanlığı yakınlarında motor arızası verdi. Yaklaşık 250 metre yükseklikte yaşanan arıza sonucu pilot Çarkçı, Cumhuriyet Mahallesindeki evlere zarar vermemek için manevralar yaparak açık alana zorunlu iniş yaptı.
Sert iniş sırasında yaklaşık 300 metre sürüklenen uçak, evlere 200 metre kala durabildi. İnişin etkisiyle gövdesi ikiye ayrılan uçakta hafif yaralanan Çarkçı ve Kobak, mahalle sakinlerinin yardımıyla Batıkent Tıp Merkezine götürüldü.
Buradaki ilk müdahalenin ardından Adana Numune Hastanesine kaldırılan yaralıların, sağlık durumlarının iyi olduğu belirtildi.
Çevredeki vatandaşlar, pilotun mahallenin üzerinde inişe geçen uçağı boş araziye yönlendirerek, evlerin üzerine düşmesini engellediğini belirtti.
Kazayla ilgili soruşturmanın sürdürüldüğü bildirildi.
EĞİTİM UÇAĞI ÖNCE İNCİRLİK ASKERİ ÜSSÜ'NE SONRA DA OTOYOLA İNMEYİ PLANLADI
Adana'da zorunlu iniş yapan eğitim uçağının pilotunun arıza sonrası önce İncirlik Hava Üssü'ne, ardından otoyola inmeyi planladığı öğrenildi.
Özel bir uçuş okuluna ait Piper PA30 tipi TC-FAN kuyruk tescilli uçakla motorda meydana gelen arıza nedeniyle Cumhuriyet Mahallesi'ndeki bir araziye inen pilot Yakup Çarkçı (60), arıza sırasında İncirlik 10. Tanker Üs Komutanlığı Havaalanı kulesiyle iletişim kurdu.
Buraya iniş yapmak için izin isteyen Çarkçı'nın, daha sonra hızlı alçalması nedeniyle piste yetişemeyeceğini düşünerek, Tarsus-Adana-Gaziantep (TAG) Otoyolu Adana Doğu çıkışına inmeyi planladığı öğrenildi.
Otoyola doğru ilerleyen Çarkçı'nın, buradaki trafik yoğunluğu nedeniyle trafik kazası olasılığına karşı Cumhuriyet Mahallesi'nin üstünden uçuşuna devam ettiği bildirildi.
Motoru durduğu için süzülerek hareket eden uçağı yönlendirmede güçlük çeken Çarkçı'nın son bir hamleyle konutların yaklaşık 20 metre üzerinden geçerek tarlaya iniş yaptığı öğrenildi.
Uçağın zorunlu iniş yaptığı boş tarlaya yaklaşık 200 metre mesafede oturan vatandaşlar, ölümün eşiğinden döndüklerini söyledi. Havaların sıcak olmasından nedeniyle damda uyuduklarını ifade eden vatandaşlar, ''Pilot tarlaya inemeseydi hepimiz tehlike yaşardık. Pilot gerçekten ustaymış. Facia yaşanabilirdi'' dediler.
Yetkililer, Adana Havalimanı'ndan kalkış yaptıktan kısa süre sonra arızalanan uçakta yaklaşık 400 litre yakıt bulunduğunu bildirdi. Uçak yakıtının çabuk alev aldığını ifade eden yetkililer, uçağın mahallede bir eve çarpması halinde büyük çapta bir patlama yaşanabileceğine, pilotun bunu engelleyerek başarılı bir iniş yaptığına dikkati çekti.
15 BİN UÇUŞ SAATİNE SAHİP
Pilot Çarkçı'nın uçağın ait olduğu uçuş okulunun müdürlüğünü yaptığı, kariyerine Türk Hava Kurumu'nda öğretmen pilot olarak başladığı belirtildi.
Uzun yıllar ilaçlama pilotluğu yapan Çarkçı'nın 15 bin saat uçuş sahibi olduğu, Cessna 150, 152, 172 ve Piper PA-30 uçaklarını kullandığı bildirildi. Bu arada, yaralanan pilot Çarkçı ile pilot adayı Yaşar Alper Kobak'ın sağlık durumlarının iyi olduğu belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.