Son Güncelleme: Cuma 08.05.2009 17:06
Engin Ertan: Beyaz fonda karafilm
Derviş Zaim'in geçtiğimiz Altın Portakal Film Festivali'nden 5 ödülle dönen filmi "Nokta" bu ay vizyona giriyor. Zaim bu sefer de hat sanatıyla sinemayı buluşturuyor ve plan sekans olarak tasarlanmış bir filmle karşımıza çıkıyor.
Filmografinizde izi “Filler ve Çimen”den bu yana takip edilebilecek ama “Cenneti Beklerken” ve “Nokta”da iyice belirginleşen bir tema var; özellikle Türk ve İslam tarihindeki görsel sanatlarla sinema arasında bir iletişim kurmak. Sizce “Nokta”bu tema çerçevesinde Derviş Zaim sinemasında nerede duruyor?
Evet, bir devamlılık var. Her ne kadar “Filler ve Çimen”de belirginleşmeye başlasa da ilk filmim “Tabutta Rövaşata”da da bunun belli belirsiz izleri vardı. Kale içerisindeki tavus kuşları bu temayla ilgili örnek gösterebileceğim bir motif. “Filler ve Çimen”de ise çizgiler daha belirginleşti. Türk/İslam veya Anadolu kültürü açısından bakacak olursak, “Cenneti Beklerken” ve “Nokta”da bu sürecin değişerek devam ettiğini söyleyebilirim. Bu değişim benim için önemli, zira aynı şeyi sürdürmekten pek hoşlanmıyorum.
Yazının devamı Sinema dergisi Mayıs 2009 sayısında...
EN SON HABERLER
- 1 Sobadan çıkan yangın iki evi küle çevirdi
- 2 Kız öğrenci yurdunda yangın paniği
- 3 İGA ekipleri müdahale etti: Gövde üzerine iniş yapan kargo uçağı pistten kaldırıldı
- 4 Bursa'da dehşet: Kırık şişeyle boğazından yaraladı!
- 5 Yer Bolu: Cinayet şüphelisi 19 yıl sonra yakalandı!
- 6 Adana'da acı manzara: Otomobilin vurup kaçtığı bisikletli öldü...
- 7 Kocaeli'deki korkunç kaza anı kameralara yansıdı: 1 ölü
- 8 Mersin'de yasadışı bahis operasyonu: 19 gözaltı
- 9 Başkan Erdoğan, AK Parti Iğdır Milletvekili Cantürk Alagöz'ü kabul etti
- 10 Bir babanın en acı hatırası: Okula uğurladığı Kayra Ege’nin kaza anını kaydetmiş…