Salı 01.05.2013
Son Güncelleme: Çarşamba 01.05.2013

Erkekler kızlara yüzde iki fark attı

Türkiye'de canlı doğan bebek sayısı, 2012'de yüzde 3,1 artarak 1 milyon 279 bin 864 oldu. Doğan bebeklerin yüzde 51'i erkek, yüzde 49'u kız

Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) 2012'ye ilişkin doğum istatistikleri açıklandı. Buna göre, 2011'de 1 milyon 241 bin 412 olan canlı doğan bebek sayısı, 2012'de yüzde 3.1 artarak 1 milyon 279 bin 864 olarak gerçekleşti. Geçen sene doğan bebeklerin yüzde 51'i erkek, yüzde 49'u kız oldu. 2011 yılında 2,02 çocuk olan toplam doğurganlık hızı, 2012'de artarak 2,08 çocuk olarak belirlendi. Toplam doğurganlık hızının en yüksek gerçekleştiği il, 4.39 çocuk ile Şanlıurfa oldu. Şanlıurfa'yı 4.1 çocuk ile Şırnak, 4 çocuk ile Ağrı ve 3.8 çocuk ile Siirt izledi. Toplam doğurganlık hızının en düşük gerçekleştiği il ise 1.43 çocukla Kırklareli oldu. Kırklareli'yi 1.44 çocuk ile Eskişehir, 1.49 çocuk ile Edirne ve Bartın takip etti. Belli bir yaş grubunda bin kadın başına düşen ortalama canlı doğan çocuk sayısını ifade eden yaşa özel doğurganlık hızı incelendiğinde, en yüksek yaşa özel doğurganlık hızı, binde 127 ile 25-29 yaş grubunda görüldü. Başka bir ifadeyle 2012'de 25-29 yaş grubundaki her bin kadın başına 127 doğum düştü. Yaşı 25'ten küçük olan kadınların doğum sayılarında düşme gözlemlenirken, doğum sayısındaki en büyük artış 30-34 yaş grubundaki kadınlarda görüldü. Bu yaş grubunda canlı doğan bebek sayısı 2011'e göre yaklaşık yüzde 9 artarak 278 bin 265'ten 303 bin 224'e ulaştı. Geçen yıl 35-39 ve 40-44 yaş gruplarındaki kadınlarda da canlı doğan bebek sayılarında artış oldu. Kaba doğum hızı, 2011'de binde 16.8 iken 2012'de binde 17'ye çıktı. Kavramsal olarak "Toplam doğurganlık hızı", bir kadının doğurgan olduğu dönem (15-49 yaş grubu) boyunca doğurabileceği ortalama

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.