Çarşamba 22.04.2010
Son Güncelleme: Perşembe 22.04.2010

Erotik eğlenceler modası

1990 ile 2000 arası, sanat ve sosyete dünyasının şöhretlerinin doruklara çıktığı yıllar oldu. Çünkü gazete ve dergi sayıları artınca magazin kadroları genişlemeye başladı. Eskiden gazetelerin en az sayıdaki kadrosuna sahip olan magazin servisleri, kalabalıklaşmaya başladı. O yıllarda işadamları ve sosyetenin belli isimlerinin magazin gazetecileri üzerinde etkisi daha güçlüydü. Çekilen bir yasak aşk fotoğrafı sonrası, işinizden kovdurulma tehditleri alabilirdiniz. 2000'li yıllarda teknoloji ve iletişim ağı arttı. Bu gelişim, eğlence ve habercilik anlayışına da yansıdı. 1990-2000 yılları arasında Türkçe müzik ağırlıklı eğlence mekânlarının yanı sıra, bazı gece kulüplerinde çılgın ve erotik eğlenceler modaydı. Talimhane'deki Taksim Night Park isimli gece kulübü, 90'ların başlarında İstanbul eğlence hayatına damgasını vurmuştu. Bu mekânda çılgın eğlenceler yaşanırdı. Transeksüel bir grubun özel dans şovları eğlenceye yeni bir boyut kazandırmaya başlamıştı. Bu mekânın müdavimleri de çoğunlukla sosyetikler olurdu. Aynı yıllarda yine çılgın eğlencelere sahne olan yazlık diskotek 2019, Maslak Atatürk Oto Sanayi içinde yer alıyordu... Ceylan Çaplı'nın sahibi olduğu Talimhane'deki 19 ve 20 isimli gece kulüpleri ise; sabahın ilk ışıklarına kadar sınır tanımaz eğlencelere sahne olurdu... O yıllarda sanatçılar, gece gezmelerinde eğlenenler olarak değil, sahne aldıkları mekânlarda eğlendirenler olarak öne çıkardı. Futbolcular da şimdiki gibi büyük paralar almazdı o yıllarda... Az sayıdaki şöhretli futbolcu, magazin sayfalarına malzeme olurdu.
MANKENLERİN MANŞETLERE ÇIKIŞI
1995 yılına kadar, mankenleri de sadece podyumlarda görme imkânına sahipti magazin gazetecileri... 2000'li yıllarda magazin gazeteciliğine görsellik hakim oldu. Özellikle mankenler ve kadın sanatçıların seksi halleri, manşetlerde yer almaya başladı. Sadece mesleki başarısıyla ya da yaptığı işlerle değil, güzelliği ve görselliğiyle de şöhret olan kişilerin çıkış yılları oldu bu yıllar... O yıllarda Şamdan dergisi bir fenomen olmuştu, magazin gazeteciliğinde yepyeni bir sayfa açmıştı. Son 10 yılda, sanat dünyasından pek çok isim Şamdan dergisine yarı çıplak ve seksi pozlarla fotoğraf çektirdi. Üstelik sadece kadın sanatçılar değil, 2000'li yılların başlarında Özcan Deniz ve Soner Arıca bile çırılçıplak soyunmuş ve Şamdan'a kapak olmuştu. Davetlerde şıklık yarışının başlaması ve cemiyet dergilerinin artması, magazinin daha da gelişmesini sağladı. Son 10 yıla ise damgasını Televole programı vurdu. Magazin ortamına yeni bir kültür olarak adım atan Televole programı, zaman içeresinde adını 'Televole kültürü'ne dönüştürdü. Bu kültürün gelişmesinin ardından özel kanalların hemen hepsi magazin programları yapmaya başladı. Hatta bu yıllarda çekilen dizilerdeki sansasyonel aşklar, günümüz magazin gazeteciliğinin en önemli taşlarından biri... 2000'li yıllardan sonra gazetelerin magazin ekleri de gazeteler kadar dikkat çekmeye başladı. Magazin gazetecileri arasında yoğun bir rekabet başladı. Artık içinde magazinin olmadığı düşünülemez hale geldi...
FOTOĞRAFÇININ BAHTINA NE ÇIKARSA
O zamanlar, şimdiki gibi gelişmiş teknolojili fotoğraf makineleri de yoktu. Manuel makineler, dia film takılarak kullanılıyordu. Üstelik şimdiki gibi zoom objektiflerle çekim yapma imkânı da yoktu. Bu da fotoğrafını çekeceğiniz kişiyle yakın markajda olmanız anlamına geliyordu. 90'lı yılların başları, geniş açılı objektiflerle paparazzilerin avlanmaya çıktığı yıllardı. Aşk haberlerinin moda olduğu o yıllarda, gece kulüplerindeki karanlık mekânlarda, elinizdeki fotoğraf makinesinin ışık ve netlik ayarlarını tahmini olarak yapıp, hazır bir şekilde avını bekleyen avcı moduna geçerdiniz. Çok önemli ve bomba bir aşk fotoğrafını çekmek değildi esas olan. Çünkü heyecan, asıl ondan sonra başlardı magazin gazetecisi için. Ayrıca deklanşöre bastığınız andan sonra, çektiğiniz işin nasıl çıkacağı en büyük merak konusuydu. Çekilen işin ardından sabahı sabah ederdiniz. Çünkü dianın kullanılmayacak kadar kapkara ya da çok açık çıkma ihtimali vardı. Üstelik net fotoğraf çekmek, hele de paparazzi haberlerinde imkânsıza yakındı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.