Cuma 28.09.2012 11:42
Son Güncelleme: Cuma 28.09.2012 11:44

Boşananların sayısı azaldı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 2012 yılının 2. döneminde 173 bin 462 çift dünya evine girerken, 33 bin 197 çift ise boşandı.

2012 yılının 2. döneminde (Nisan-Mayıs-Haziran) evlenme sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2 artarak, 173 bin 462'ye yükseldi. Evlenme sayısında en fazla artış yüzde 4,9 ile Doğu Karadeniz Bölgesi'nde, en fazla düşüş ise yüzde 4,7 ile Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi'nde görüldü.
2012 yılı 2. dönem verilerine göre ortalama ilk evlenme yaşı erkekler için 26,8, kadınlar için 23,7 oldu. Erkek ile kadın arasındaki ortalama ilk evlenme yaş farkı 3,1 olarak gerçekleşti. İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması 1. düzeye göre en yüksek ortalama ilk evlenme yaşı erkeklerde 27,6, kadınlarda 24,8 ile İstanbul bölgesinde görüldü. En düşük ortalama ilk evlenme yaşı ise erkeklerde 25,8, kadınlarda 22,3 ile Orta Anadolu Bölgesi'nde görüldü.

33 BİN 197 ÇİFT BOŞANDI

2012 yılının 2. döneminde boşanma sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,3 azalarak 33 bin 197'ye düştü. Boşanma sayısında en fazla azalma yüzde 5,8 ile Batı Karadeniz Bölgesi'nde gözlendi. Bu dönemde boşanma sayısında en fazla artış yüzde 20,2 ile Ortadoğu Anadolu Bölgesi'nde gerçekleşti.2012 yılının 2. döneminde meydana gelen boşanmaların yüzde 40,2'si evliliğin ilk 5 yılı içinde, yüzde 23,8'i ise 16 yıl ve daha fazla süre evli olan çiftlerde gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.