Cumartesi 11.04.2020
Son Güncelleme: Cumartesi 11.04.2020

Ezici çoğunluk psikososyal destek istedi

MEB tarafından 81 ilde kurulan çağrı merkezlerine yoğun ilgi gösterildi. Başvuruların yüzde 77’sini ise psikososyal destek talebi oluşturdu

Milli Eğitim Bakanlığı'nın, koronavirüs salgın sürecinin öğrenciler, gençler ve aileler üzerinde yarattığı kaygı ve travmatik etkileri azaltmak amacıyla 81 ilde kurulan çağrı merkezlerine başvuruların büyük bölümünü psikososyal destek talebi oluşturdu. Milli Eğitim Bakanlığı, 81 ilde "444 0 632" numaralı çağrı merkezi kurdu. Bu merkezlerde görevli özel eğitim ve rehberlik öğretmenleri telefonlarla veli ve öğrencilere yardımcı oluyor. Merkezlere gelen çağrılardan öğrenci ve velilerin salgının yarattığı ortamdan psikolojik olarak olumsuz etkilendikleri görüldü.
SINAV KAYGISI
Milli Eğitim Bakanlığı'nın verilerine göre merkeze gelen çağrıların ezici çoğunluğu psikososyal destek (yüzde 77) amaçlı. Bu grubu yüzde 7.3 ile aile içi şiddet, yüzde 6 ile de öfke kontrolü oluşturdu. Teknolojik bağımlılık için yüzde 4, olumlu davranış geliştirme için yüzde 3, özgüvenli geliştirme için yüzde 2.7 telefon geldi. Akademik açıdan bakıldığında ise telefonların yüzde 29.4'ü sınav kaygısına yönelik. Bunu yüzde 27.5 ile ders çalışma alışkanlıkları, yüzde 26.5 ile verimli ders çalışma yöntem ve teknikleri takip etti. Dikkat geliştirme çalışmaları için yüzde 10.4, öğrenme stilleri için ise yüzde 3.3, zaman yönetimi ve motivasyon yüzde 2.8 başvuru yapıldı. Özel eğitim alınında ise telefonların yarısı destek eğitim raporları için oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.