Giriş Tarihi: 12.4.2024

Fahiş fiyat, yerli turisti Yunan adalarına kaçırdı

Yunan adalarına gitmek isteyen vatandaşlara kapıda vize uygulaması başladı. 9 günlük bayram tatilinin bir kısmını adalarda geçirmek isteyenler Kuşadası ve Çeşme limanlarında kuyruklar oluşturdu. Tatilciler, uygulamadan memnuniyet duyduklarını dile getirdi.

Türk vatandaşlarına kapıda vize uygulaması İstanköy (Kos), Midilli (Lesvos), Rodos, Sisam (Samos) ve Sakız (Chios) adaları için 30 Mart itibariyle başladı. 9 günlük bayram tatili nedeniyle Çeşme'den Sakız Adası'na, Kuşadası'ndan Samos'a gitmek isteyen vatandaşlar, vizelerini kapıda aldı. SABAH, tatilciler ve yetkililerle konuştu.

REGAİP PEKTAŞ: 'SAMOS'A İLGİ HER GEÇEN GÜN ARTIYOR'

Kuşadası Limanı Operasyon Sorumlusu Regaip Pektaş, Samos'a düzenlenen seferlerle ve kapıda vize uygulamasıyla ilgili SABAH'a konuştu. Kapıda vize uygulamasının başlamasıyla ilginin her geçen gün arttığını söyleyen Regaip Pektaş, "Samos Adası'na geçişte sadece pasaport yeterli olmuyor. Bunu dışında istenilen bazı evraklar var, taahhütname var ve ıslak imzalı olması gerekiyor. Kimlik ve pasaport fotokopisinin renkli olması lazım, İstenilen evrakları kontrol ettikten sonra Samos'a gönderiyoruz. Oradaki yetkililer onayladıktan sonra turistleri adaya götürüyoruz" dedi. Pektaş, bayram dolayısıyla Samos Adası seferlerinin büyük bir ilgi gördüğünü belirterek, "Samos'un dışında Patmos Adası'na da feribot seferlerini başlattık" dedi.

SAMOS'TA YEMEKLER ÇOK GÜZELDİ, İNSANLAR ÇOK SICAKKANLIYDI

İstanbul'dan Kuşadası'na annesi ile birlikte tatile gelen öğrenci Selin Gören, "Kuşadası'na tatile geldik. Annemle birlikte Kuşadası'ndan Samos Adası'na günübirlik gittik. İlk kez Samos Adası'na gittik. Geçirdiğimiz süre boyunca çok keyif aldık. Sokaklarda gezmek güzeldi. Yediğimiz yemekler çok lezzetliydi. Hatta yazın tekrardan gitmeyi düşünüyoruz. Kos Adası'na da gitmek istiyoruz. İnsanlar çok sıcakkanlıydı. Sanki yabancı bir ülkede değil gibiydik. Kendi ülkemizde geziyor gibiydik. Sabah 08.15 gemisiyle gittik. Akşam 17.30 vapuruyla döndük" dedi. Bankada şube müdürü Ayten Gören, "Samos'a ilk kez geldim. Daha önce 7-8 Yunan Adası'na gitmiştim. Ancak en çok samimi gelen bu ada oldu. Hava da çok güzeldi şansımıza. Çok memnun kaldık" dedi.

İSTEYENLER ARACIYLA DA GİDEBİLİYOR

Çeşme'den Sakız Adası'na feribot seferleri düzenleyen Ertürk Turizm firması yetkilisi Nezihe Ertürk, "Seferlerimiz 12 ay boyunca devam ediyor. Sakız Adası'na iki ayrı kategoride götürüyoruz. Feribotla Sakız Adası'na gidiş dönüş 45 Euro. Hızlı katamaran ile giderseniz 50 Euro ödüyorsunuz. İsteyenler aracıyla da gidebiliyor. Kapı vize uygulaması 1 Nisan'da başladı. İlgi çok yoğun. Kapıda vize uygulamasıyla yoğunluk arttı. Bir günde 300 kişi kapı vizesiyle Sakız Adası'na gitti. Kişi başı kapı vizesi için 80 Euro ödenmesi gerekiyor. Kapı vizesi için 2 biyometrik fotoğraf ve pasaport fotokopisi yeterli oluyor" diye konuştu. Arife günü dönüşün çok kalabalık olduğunu anlatan inşaat firması sahibi Çisel Sarı, Atina'da evimiz var. Devamlı gidip geliyoruz. 2 gün önce Atina'ya gittik. Dönüşte Sakız Adası'na uğradık. Kahvaltı yaptık. Feribot çok yoğundu. Düzenle ilgili bir sıkıntı yaşamadık. Memnunuz" diye konuştu.

GÜZEL BİR TATİL OLDU

Fizyoterapist Çağla Aybüke Üzümcü, "İlk kez kapıda vize uygulamasıyla Sakız Adası'na gittik. 6 Nisan Cumartesi günü yola çıktık. 9 Nisan'da döndük. 3 gece 4 gün kaldık. Cumartesi günü ilk kez kapıda vize uygulaması başladığı için orada 2 saat kuyrukta beklettiler. Sistemde sıkıntı varmış. Onun dışında çok güzel bir tatil oldu. Bir problem yaşamadık. Samos ve Rodos adalarına da gitmeyi planlıyorum. Sakız Adası için 4 gün çok fazla oluyor. Bir gün şehir merkezinde, bir günde köylerde vakit geçirdiğinizde 2 günlük bir Sakız Adası tatili yeterli oluyor" dedi.

KAPIDA VİZE İLE İLK KEZ GİTTİM

Finans sektöründe çalışan 32 yaşındaki Mehmet Can Budak, "Daha önce de Sakız Adası'na gitmiştim. Ama kapıda vize uygulamasıyla ilk kez gittim. 1 ile 10 gün öncesi internette yazdığı gibi gitmeden önce kapıda vize uygulamasına belgelerimle başvurdum. Başvuru yapacaklar asla son güne bırakmasınlar. Son dakikaya bırakanlar yetiştiremediler. Buna şahit oldum. Şu tavsiyeyi verebilirim. Sıra olmaması için Sakız Adası'na giderken en erken varan feribot en avantajlı olan. Birkaç arkadaşımız bizden sonraki feribotla gelmişler. Onlar kapıda yarım saat beklemişler. Ben 5 dakika bekledim. Yolculuk yaklaşık yarım saat 40 dakika sürüyor" şeklinde konuştu.

EŞİM VE 5 YAŞINDAKİ OĞLUM UZAY İLE GİTTİK

Öğretmen Sevinç Yaşar, "Sakız Adası'na ilk kez gittim. Eşimle ve 5 yaşındaki oğlum Uzay Ata ile birlikte gittik. Adanın köylerini de gezme imkanımız oldu. 2 gece kaldık" dedi. Tekstil işiyle uğraşan Seyhan Kaya, "Kapıda vize uygulamasıyla ilk kez gittim. Memnun kaldık. Başka adalara da kapıda vize uygulamasıyla gitmeyi istiyorum. 4 gün önce başvurdum. Giderken çok kalabalıktı. Çıkarken de epey bir karmaşa oldu. Schengen vizesi olanlar ve kapı vizesi olanlar vardı. Yoğunluktan dolayı kuyrukta bayağı bekledik. 40 dakika içinde vize kuyruğu bitti" dedi.