Salı 07.01.2015
Son Güncelleme: Çarşamba 07.01.2015

Fakir çocuklar boşanmayı atlatamıyor

Fakir aile çocuklarının, gelir seviyesi yüksek olanlara göre boşanmanın olumsuzluklarını daha zor atlattığı belirlendi

Türkiye'de 2004'te 91 bin 22 olan boşanan çift sayısı 10 yılda yaklaşık yüzde 38 artışla 2013'te 125 bin 305'e yükseldi. Aile Psikolojisi Dergisi (Journal of Family Psychology) tarafından yayımlanan araştırma düşük gelirli aile çocuklarının gelir seviyesi yüksek olanlara göre boşanmanın olumsuzluklarını daha zor atlattığını ortaya koydu.
DAVRANIŞ BOZUKLUĞU ARTIYOR
Çalışmada çocukların boşanmaya nasıl uyum sağladıklarının araştırıldığını anlatan Yaşar Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Berrin Eylen Özyurt, ailenin ekonomik gücünün yüksek olması, çocuğu boşanmanın olumsuz etkilerinden korumada tampon görevi üstlendiğini belirtti. Özyurt boşanmanın çocuklar üzerindeki etkileri hakkında şu bilgileri verdi: "Araştırmada çocukların içe ve dışa yöneltilmiş davranış problemleri boşanma açısından incelenmiş ve anne babalar için önemli bulgular ortaya çıkartılmıştır. İçe yöneltilmiş davranış problemleri çekingenlik, yalnızlık, üzüntü gibi duyguları, dışa yöneltilmiş davranış problemleri ise saldırganlık, evden kaçma, içki içme gibi davranışları ifade etmektedir. Boşanmadan önce düşük gelire sahip ailelerin çocukları boşanmadan sonra daha fazla dışa yöneltilmiş davranış problemleri göstermektedir"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.