Salı 30.04.2013
Son Güncelleme: Salı 30.04.2013

Galataport'ta süre bitiyor

Daha önce "Galataport" adıyla ihaleye çıkılan Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ'ye ait Salıpazarı Liman Sahası'nın 30 yıl süreyle "işletme hakkı verilmesi" yöntemiyle özelleştirilmesinde teklif verme süresi bugün sona eriyor. Pazarlık usulüyle gerçekleştirilecek, geçici teminatı 20 milyon dolar, doküman bedeli ise 20 bin lira belirlenen ihaleye, yalnızca tüzel kişiler ile ortak girişim grupları katılabilecek. İstanbul Salıpazarı Kruvaziyer Limanı, 2011 yılındaki 627 bin 897'yi aşan yolcu ve 420 gemi sayısı ile Akdeniz'in en uğrak 10 kruvaziyer limanından biri konumunda bulunuyor. Limanın yolcu bazındaki pazar payı yüzde 26'ya karşılık geliyor.
İstanbul'da tek
İstanbul'un faaliyet halindeki tek kruvaziyer limanı olma özelliğine sahip Salıpazarı Limanı, tarihi yarımada, Beyoğlu ve Galata Kulesi gibi turistik ve sosyal-kültürel merkezlere yakınlığı nedeniyle turistler tarafından tercih ediliyor. Liman bu özellikleri nedeniyle dünyanın en önemli kruvaziyerlerinin uğrak durakları arasında bulunuyor. Salıpazarı Liman Sahası için ilk ihale 2005 yılında yapıldı. "Yapişlet- devret" modeli çerçevesinde 49 yıllık işletme hakkını kapsayan ihalede en yüksek teklifi, 3 milyar 538 milyon 449 bin 233 euro ile Royal Caribbean Cruises Ltd'nin önderliğindeki konsorsiyum vermişti. İhale Danıştay tarafından iptal edilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.