Perşembe 07.04.2016 11:55

Güldüren şikayetler

Türkiye'de hastane, havayolu ve otel sektörlerinden hizmet alan yerli müşterilerin internette paylaştıkları şikâyetler Yaşar Üniversitesi akademisyenlerinin araştırma konusu oldu. Araştırmada "3 bin TL verdim hala kelim", "Doktor nasırım için MR tetkiki istedi", "Kedim şişman çıkınca kargoya verdiler", "Uçaktaki reklamlardan çok sıkıldık", "Hurmaları almadılar. Misafirlere şeker ikram" ediyoruz gibi ilginç şikâyetler ortaya çıktı.

ERKEKLER DAHA ÇOK ŞİKÂYETÇİ
Akademisyenler müşterilerin şikâyetlerini firma ve şirketlere iletebilmesini sağlayan, 2 milyonun üzerinde üyeye sahip popüler bir web sitesinde bir yıl boyunca paylaşılan şikâyetlerin içeriği ve yüzde kaçının cevaplandırıldığını araştırdı. Erkeklerin kadınlara göre daha yüksek oranda şikâyette bulunduklarını tespit edildi.

EN DUYARLI HASTANELER
Araştırma sonucuna göre müşterilerden gelen şikâyetlere en çok hastaneler, en az da otel ve tatil köyleri tarafından yanıt verildi. Otellere yönelik 397 şikâyetin sadece 8'ine olumlu, 3'üne standart, 2'sine de müşterinin haksızlığını belirten olumsuz cevap verildi. 384 şikâyet cevapsız kaldı. Hastanelere yönelik 316 şikâyetin 97'sine olumlu, 142'sine standart, 47'sine olumsuz cevap verildi. 30 şikâyet cevapsız kaldı. Havayollarına yönelik 299 şikâyetin ise 42'sine olumlu, 100'üne standart, 65'ine olumsuz cevap verilirken 92 şikâyet ise yanıtsız kaldı.
Araştırmada yer alan en ilginç şikâyetler şöyle:
-5,5 yaşındaki çocuğuma bağırarak tedavi eden diş hekimi yüzünden çocuğum uzun süre gözlerini kırparak konuştu.
-Eşim rahatsızlanınca sağlık mobil hizmetini aradık. Verdikleri cevap "eşinizin tansiyonu düşmüştür, tuzlu ayran içirin ve ayaklarını havaya kaydırın" oldu.
-İltihaplanan nasır için hastaneye gittim. Uzman doktor hiçbir açıklama yapmadan bunun nasır olup olmadığından emin olmak için MR istedi.
-Saç ekiminin üzerinden 1 yıl geçti. 3 bin TL para verdim ve hala kelim.
-Umre kafilesinde bulunan 250 kişinin zemzemleri ve hurmaları fazla ağırlık gerekçesiyle yüklenmediği için getirilmedi. Eve gelen misafirlere hurma ve zemzem yerine şeker ve bir bardak su ikram ediyoruz.
-Uçakta 1 saat boyunca aynı müzikler ve aynı reklamlar dönüp duruyor. 5 dakika uyumaya çalışsak uyuyamıyoruz.
-Otelde ordu disiplini vardı
-Oteldeki yemekler sayesinde bağışıklık sistemimiz güçlendi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.