Cuma 27.07.2012 14:51

Gurbetçilerin dönüş çilesi

Avrupa’nın değişik ülkelerinde çalışan ve yaz tatillerin geçirmek üzere Türkiye’ye gelen gurbetçiler dönüşe geçti. Yüzlerce gurbetçinin aynı anda araçları ile dönüşe geçmesi üzerine Kapıkule sınır kapısında yoğunluk oluştu. Sınır kapısında işlemleri biten yüzlerce araç Bulgaristan’a geçebilmek için bekliyor.

38 derece sıcakta araç içinde saatlerdir kuyrukta bekleyen gurbetçiler korna çalarak durumu protesto ettiler. Sabah erken setlere sınır kapısına geldiğin belirten Ahmet Kara, "Ramazan ayında sıcakta bekliyoruz. Bulgaristan'a geçebilmek için saatlerdir bekliyoruz. 30 yıldır gelip gidiyorum her sene aynı problemi yaşıyoruz. 3 saattir bekliyorum 200 metre yol gelebildim hala Bulgaristan'a geçemedim, daha bundan sonra yol gideceğiz" dedi.
Saatlerdir sıcak havada kuyrukta beklediklerini belirten diğer gurbetçiler ise, yıllardır aynı sorunları yaşıyoruz, hala bir çözüm bulunmadı. Türk tarafında işlemlerimiz 25-30 dakikada bitti ancak Bulgaristan'a bir türlü geçemedik dediler. Zaman zaman araçlarının kornalarını çalarak durumu protesto eden gurbetçi vatandaşlardan bazıları ise burada her yıl aynı sıkıntılar yaşanıyor, ben ortamdan gayet memnunum, bu sıkıntıyı çekmek istemeyen uçakla gelsin ortamdan şikayetçi olmadığını belirtti.
Kapıkule gümrük yetkilileri ise bu yıl gurbetçi sezonunda bu güne kadar gurbetçi vatandaşlarımızın 110 bin araçla tatillerini geçirmek üzere Türkiye'ye giriş yaptığını ve bu günlerde gurbetçi vatandaşlarımızın geri dönüşe geçtiğini belirttiler. Yetkililer, sınır kapısındaki yoğunluğun kendilerinden kaynaklanmadığı, bekleyen araçların tamamın işlemlerinin bitmiş olduğunu ve Bulgaristan'a geçmek üzere bekleyen araçlar olduğunu ifade ettiler.
Edirne Valisi Gökhan Sözer ise yaptığı açıklamada, "Bu sene Ramazan'ın yaz aylarına denk gelmesi nedeniyle gurbetçilerimiz çoğunlukla Ramazan ayından önce tatillerini kullandılar ve şu andan itibaren dönüşe geçtiler. Bu bir yoğunluk meydana getiriyor. Gurbetçilerimizin yoğunluğun arttığı zamanlarda ve hafta sonları çıkış yapmamayı ve çıkışlarını 24 saate yaymalarını tavsiye ediyoruz. Bulgaristan'a girişte daha fazla arama yapıldığı için beklemeler oluşmaktadır. Biz her türlü önlemlerimizi aldık. İşlemler kısa sürede yapılmaktadır" dedi.