Cuma 18.09.2009
Son Güncelleme: Cuma 18.09.2009

'Güzel kardeşim' hava şov yoğunluğundanmış

THY pilotu ve kule arasındaki "Emergency güzel kardeşim" diyalogunun, 13 ay önce Türk Yıldızları'nın gösterisi sırasında yoğunluktan kaynaklandığı ortaya çıktı

Türkiye'nin son günlerde en çok konuştuğu konulardan biri haline gelen, THY uçağı ile kontrol kulesi arasında "Emergency güzel kardeşim" kavgasının, 13 ay önce Türk Yıldızları hava akrobasi timinin gösterisi sırasında yaşandığı ortaya çıktı. Türkiye Hava Trafik Kontrolörleri Derneği (TATCA) Başkanı Ayhan Kartal, söz konusu olayın İstanbul Atatürk Havaalanı'nın gösteri nedeniyle kısa süreliğine kapalı olduğu sırada oluşan yoğunluktan yaşandığını aktardı. Sanılanın aksine kritik bir durum olmadığını belirten Kartal, acil iniş isteyen uçağın 30 dakika havada kalacak kadar yakıtı olduğunu da belirtti. Kışın günde 700, yazın ise 900 civarında uçağın güvenle inip kalkmasını sağladıklarını söyleyen Kartal, Yeşilköy'deki kulenin Sabiha Gökçen ve Çorlu havalimanlarına inen uçaklara da yaklaşma hizmeti verdiğini belirtti. Kartal şöyle dedi: "Geçen pazar Atatürk Havaalanı'na tam 960 uçak iniş-kalkış yaptı. Babam olsa bu yoğunlukta kimseye öncelik söz konusu olamaz. 2 uçak olsa önceliği ulusal firmaya verebiliriz ama 10 uçak sıradaysa yapamazsınız."
'EN YOĞUNU ATATÜRK'
Türkiye Havayolları Pilotları Derneği (TALPA) Başkan Yardımcısı Mete Dane de yurtdışında Frankfurt ve Amsterdam gibi havaalanlarında göze batırmadan ve abartmadan geciktirmeye maruz kaldıklarını söyledi. Kaptan pilot Dane, Türkiye'de en yoğun olan Atatürk Havalimanı'nda gecikmenin normal olduğunu ve çok sık da yaşanmadığını da ifade etti. Mete Dane, her uçağın hedef havalimanına inemezse, yakın bir başka alana gidecek kadar yakıtının olduğunun da altını çizdi.
En stresli mesleklerden biri
ATATÜRK Havaalanı kulesinde dört ayrı ekipte 26'şar hava kontrolörü görev yapıyor. İki ayrı vardiyada çalışan ekipler, bir gün gündüz bir gün gece çalıştıktan sonra iki gün dinleniyor. Dünyanın en stresli mesleği olarak gösterilen hava kontrolörleri gün içinde 12 saat görev yapıyor. Hava kontrolörlerinin maaşları Lüksemburg merkezli Eurocontrol tarafından ödeniyor. Türkiye'nin 1989'da üye olduğu teşkilat, hava trafik memurlarının tüm ücret ve giderlerini karşılıyor. Dünyada pilotlarla aynı seviyede maaş alan kontrolörler, Türkiye'de devlet memuru oldukları için maaşlarının sınırlanmasından şikâyetçi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.