Pazar 11.01.2015 13:27

Halat yüzünden ölüme 18 bin 200 lira

Bodrum- İstanbul seferini yapan 'Ankara' feribotunun 8 yıl önce Sarayburnu'nda rıhtıma yanaşırken halatlarının kopması sonucu Zekeriya Timur'un ölümüne, 3 kişinin de yaralanmasına neden olduğu iddiasıyla yargılanan gemi kaptanı Işık Koşal, 2 yıl 6 ay karşılığı 18 bin 200 lira para cezasına çarptırıldı.

İstanbul 5.Ağır Ceza Mahkemesi'nde Yargıtay'ın bozma ilamı doğrultusunda yeniden görülmeye başlanan davanın geçen gün görülen karar duruşmasına gemi kaptanı Işık Koşal ile diğer iki sanığın avukatları katıldı. Sanık avukatlarının olay yerinde keşif yapılması talebini reddeden mahkeme, avukatların esas hakkındaki savunmalarını yapmalarını istedi. Üç sanık avukatı da müvekkillerinin önce beraatlarını, aksi takdirde verilecek hapis cezalarının paraya çevrilmesini istediler. Son sözlerin ardından kararını açıklayan mahkeme, olay tarihinde Işık Koşal'ın kaptan, Ali Yüksel Kocabaş'ın Başmühendis, Seyfettin Akdemir'in de ikinci mühendis olarak görev yaptığını, Denizciler Turizm ve Denizcilik AŞ'ye ait 'Ankara' feribotunun rıhtıma yanaşırken halatlarının bağlanmasından sonra koptuğunu, sanıkların kusurlu davranışları nedeniyle Zekeriya Timur'un ölümüne neden olduklarını belirtti.

18 BİN 200 LİRA PARA CEZASI

Mahkeme gemi kaptanı Işık Koşal'ın 'taksirle bir kişinin ölümüne neden olmak' suçundan önce 3 yıl hapis cezasına çarptırılmasına karar verdi. Sanığın duruşmalardaki iyi halini göz önünde bulunduran mahkeme, Işık Koşal'ın hapis cezasını 2 yıl 6 aya düşürdü. Hapis cezasını da günlüğü 20 liradan 18 bin 200 lira para cezasına çevirdi. Diğer iki sanık Ali Yüksel Kocabaş ile Seyfettin Akdemir'e verilen 2'şer yıllık hapis cezaları da 1 yıl 8'er ay hapis cezasına düşürüldü. Mahkeme her iki sanığa verilen 1 yıl 8'er aylık hapis cezasını da 12 bin 100 lira para cezasına çevirdi. Mahkeme, sanık Işık Koşal'a verilen 18 bin 200 liralık para cezasının 18 eşit taksitte, diğer iki sanığa verilen 12 bin 100 liralık para cezasının da 12 eşit taksitte ödenmesine karar verdi.

5 HALATLA İSKELEYE BAĞLANDI

Mahkeme, daha önceki verdiği kararda Işık Koşal'ı 4 yıl 2 ay, diğer iki sanığa da 3'er yıl 4'er ay hapis cezaları vermişti. Sanıkların itirazı üzerine dava dosyası Yargıtay'a gönderilmiş ve bozulan dava dosyası yeniden görülmeye başlamıştı. İddianamede ise Bodrum- İstanbul seferini yapan 'Ankara' feribotunun 20 Ağustos 2007 günü Sarayburnu'nda rıhtıma yanaşarak 5 halatla iskele babalarına bağlandığı anlatılıyordu. İddiaya göre feribottaki yolcular gemiden indirilmeye başlandığı sırada feribot motoru çalışarak ileri yol hareket etmeye başladı. Bu esnada geminin kopan halatlarının kırbaçlanarak başına çarpması sonucu 35 yaşındaki güvenlik görevlisi Zekeriya Timur hayatını kaybetti. Kazada gemide ayrılmakta olan yolculardan Çera Alfasa'nın bacağı kopma noktasına geldi, Bolise Uyar ve Verda Uyar ise ağır yaralandı. Gözaltına alınan gemi kaptanı Işık Koşal ile 11 gemi personeli sorgularının ardından serbest bırakıldı. 3 sanığın "taksirle bir kişinin ölümüne, birden fazla kişinin de yaralanmasına neden olmak" suçundan 3'er yıldan 15'er yıla kadar hapisle cezalandırılmaları istendi. İddianamede her ne kadar bilirkişi raporunda gemi personelinde kusur görmeseler dahi geminin en üst derece yönetim sevk ve idare yetkisine sahip kaptan Işık Koşal'ın yolcuların ve diğer kişilerin can ve mal emniyetini sağlayacak dikkat ve özeni göstermekle yükümlü olduğunu belirtildi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.