Pazar 28.09.2009
Son Güncelleme: Pazartesi 28.09.2009

Haliç'ten Karadeniz'e trenle 'tarihi' yolculuk

İstanbul'da I. Dünya Savaşı yıllarında Harbiye Nazırı Enver Paşa'nın emriyle kente kömür taşımak için kurulan ve Haliç'in kıyısındaki Silahtarağa'dan başlayıp, Karadeniz kıyısındaki Ağaçlı'ya kadar ulaşan 62 kilometrelik "Haliç-Karadeniz Sahra Hattı" yeniden canlandırılıyor. 40 yıl hizmet veren demiryolu hattı üzerindeki seferlere, 1956'da nokta kondu. Lokomotif ve vagonlar Gelibolu'ya gönderilirken, 62 kilometrelik hat üzerindeki raylar ve ahşap köprüler söküldü. Aradan geçen zaman içinde unutulmaya yüz tutan demiryolu hattı, tarihçi Mert Sandalcı ve Prof. Dr. Emre Dölen'in girişimleriyle yeniden hatırlandı. Hattın yeniden canlandırılabilmesi için Kâğıthane Belediyesi, ardından da İstanbul Büyükşehir Belediyesi devreye girdi.

MALİYETİ 150 MİLYON TL

Anıtlar Kurulu'na da demiryolu hattının tescil edilmesi için başvuru yapıldı. Proje için İstanbul Metropolitan Planlama Merkezi'nde 40 kişilik bir ekip çalışıyor. 2011'de hizmete sokulması planlanan demiryolu hattı için 100 milyon dolar (150 milyon TL) harcanması planlanıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.