Giriş Tarihi: 16.9.2015

'Happy birthday' savaşı

Yıllık 2 milyon dolar kazandıran Happy Birthday to You şarkısının teliflerini elinde bulunduran Warner/Chappell şirketine, sanatçılar "Şarkı anonim" diyerek dava açtı

ABD'de 19'uncu yüzyılda bestelenen ve zaman içinde tüm dünyanın kabul ettiği doğum günü şarkısı olan "Happy Birthday to You"nun haklarını 1980'lerde satın alan Warner/Chappell isimli şirket ile sanatçı bir grup arasında telif haklarıyla ilgili kıyasıya bir savaş yaşanıyor. Warner/Chappell, iki kız kardeşin eseri olduğu ileri sürülen bestenin zaman içinde değişime uğrayan günümüzdeki halinin hakkını 1980'lerde 25 milyon dolara satın aldı. George Washington Üniversitesi'nden Prof. Robert Bauneis'in hesaplarına göre şirket 2030'a kadar elinde tutacağı telif haklarından yılda 2 milyon dolar gelir elde ediyor. Ancak temmuz ayında şirkete dava açan bir grup sanatçı, Mildred ve Patty Hills isimli kız kardeşlerin bestelediği ileri sürülen ve ismi "Good Morning to All" olan şarkının aslında anonim olduğu yönünde kanıtlar olduğunu ileri sürdü. Davacılardan film prodüktörü Jennifer Nelson, çektiği filmde "Happy Birthday to You" şarkısını kullanmak için bin 500 dolar telif istendiğini belirtti. Son yıllarda şirket onayı olmadan şarkıyı kullanamayan sanatçılar, telife itiraz ederek dava açma yoluna gidiyor. Ancak daha önce sanatçılar şarkının sadece başını veya sonunu yayınlayarak ya da başka bir şarkıyı kullanarak, telif ödemekten ve dava açmaktan kaçınıyordu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.